"De acum în cinci ani vom putea ajunge până la Braşov pe autostradă", a spus Berceanu.
Porţiunea de la centura Capitalei până la Ploieşti va fi gata la sfârşitul anului viitor, iar în acest an vor fi finalizaţi 30 de kilometri, între Moara Vlăsiei şi Ploieşti, care însă nu vor fi deschişi circulaţiei, pentru că se află între două poduri care vor fi terminate în primăvara anului viitor.
"De la centura Bucureştiului până la Ploieşti, lucrările vor fi gata la sfârşitul lui 2010, iar porţiunea între centura Capitalei şi oraş va avea unele întârzieri, pentru că sunt probleme cu lucrările de relocarea a utilităţilor, care aparţin de Primăria Bucureştiului", a mai spus Berceanu.
El a adăugat că, pentru tronsonul Ploieşti-Comarnic, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii nu are în prezent nicio variantă pentru construcţie şi ar putea fi realizată prin concesiune sau prin extinderea de proiect.
Câştigătorul licitaţiei pentru tronsonul Comarnic-Braşov, care va fi realizat prin concesiune, va fi ales în următoarele zece zile.
Potrivit lui Berceanu, două dintre tronsoanele autostrăzii, până la Ploieşti, ar putea fi finanţate în proporţie de 50% de Banca Europeană de Investiţii.
"Cel puţin două din lucrări ar putea fi finanţate în proporţie de 50% de BEI, iar cealaltă jumătate va fi contribuţia părţii române", a spus Berceanu.