Accesarea informaţiilor se va face prin intermediul Punctului de Contact Unic (PCU), care va fi realizat şi administrat de Agenţia pentru Serviciile Societăţii Informaţionale (ASSI).
Instituţia a depus un proiect de finanţare din fonduri structurale, se arată în nota de fundamentare a proiectului de OUG privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România.
Prin înfiinţarea PCU, care va fi operaţional până la finele acestui an prin intermediul website-ul www.e-guvernare.ro, România se va alinia cerinţelor europene din domeniul serviciilor, respectiv Directiva 2006/123/CE.
Serviciile reprezintă 70% din PIB-ul ţărilor membre ale Uniunii Europene, se precizează în nota de fundamentare.
PCU va asigura ca accesul la o activitate de servicii să realizat cu uşurintă, de la distanţă şi prin mijloace electronice, indiferent de statul membru de origine al furnizorului.
ASSI se află în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.
Instituţia a fost înfiinţată în anul 2007, preluând atribuţiile Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (IGCTI) în domeniul operării la nivel naţional a sistemelor informatice ale administraţiei publice centrale, care furnizează servicii publice destinate guvernării prin mijloace electronice.