"Creşterea preţurilor reflectă impactul noii accize mărite în preţuri. Astfel, creşterea accizei trece la consumator", a declarat vineri, agenţiei MEDIAFAX, Adrian Popa, directorul de corporate & regulatory affairs al producătorului de ţigări British American Tobacco România.
Guvernul a aprobat, miercuri, o ordonanţă de urgenţă prin care sunt majorate accizele la tutun şi alcool.
Astfel, acciza la ţigarete, ţigări şi ţigări de foi va fi majorată de la 1 aprilie cu 7 euro, la 57 euro/1.000 de ţigarete, urmând să crească la 64 euro/1.000 de ţigarete de la 1 septembrie.
De exemplu, în cazul ţigărilor de pe segmentul premium (Kent, Marlboro, Camel), care este şi categoria cea mai vândută, preţurile vor creşte de la 6,8 lei la 7,2 lei/pachet.
Cea mai recentă scumpire a ţigărilor, cu 30 de bani pe pachet, a avut loc la începutul lunii martie.
British American Tobacco, Philip Morris International şi Japan Tobacco International deţin peste 95% din piaţa ţigărilor şi produselor din tutun.