"Anunţul privind licitaţia pentru crearea brandului naţional turistic al României va apărea în ziarele internaţionale până la sfârşitul lunii martie, iar în decurs de 20 de zile de la apariţia anunţului, aşteptăm ofertele. Nu ne adresăm pieţei româneşti, pentru că niciuna dintre companiile autohtone nu îndeplineşte condiţiile prevăzute în caietul de sarcini", a declarat agenţiei MEDIAFAX Ştefan Lungu, director de comunicare în Ministerul Turismului.
El a adăugat că realizarea brandului turistic va costa circa două milioane de euro.
Pentru acest proiect vor fi selectate doar firme specializate în consultanţa de brand, şi nu agenţii de comunicare full service.
Una dintre condiţiile obligatorii pentru participarea la licitaţie este ca firmele interesate să mai fi creat un brand naţional sau un brand turistic naţional.
"În plus, media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani a participanţilor trebuie să fie cel puţin egală cu suma maximă alocată proiectului, respectiv două milioane de euro. Firmele trebuie să fi avut un proiect similar a cărui valoare să fi fost de peste 30% din valoarea creării brandului turistic al României", a precizat Lungu.
Potrivit acestuia, participanţii la licitaţie pot încheia parteneriate înaintea etapei de calificare.
După desemnarea câştigătorului licitaţiei, care va avea loc până la sfârşitul lunii aprilie, va urma crearea efectiva a brandului, etapă ce urmează a fi încheiată în luna septembrie a acestui an.
"După această etapă, va fi organizată o altă licitaţie, în toamnă, pentru a fi desemnată compania care să se ocupe de promovarea brandului turistic", a mai spus directorul de comunicare al Ministerului Turismului.
Crearea şi promovarea brandului turistic naţional al României vor costa, în total, circa 75 de milioane de euro.