Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 20 mar 2009 - Anul XIV, nr. 65 (4051)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Feroviarii, nemulţumiţi de programul de restructurare primit vineri, ameninţă cu proteste ample

Vineri, 20 Martie 2009 (17:06:51)
Programul de restructurare a sectorului feroviar nu prevede nicio formă de protecţie socială pentru personalul disponibilizat, potrivit documentelor primite, vineri, de Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial care anunţă că se opune concedierii a 12.000 de persoane.

Programul de restructurare a sistemului feroviar trimis, vineri, sindicaliştilor din CFR, de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructuri prevede reducerea numărului de personal cu 12.139 pe întreg sistemul ( 5.949 la CFR Marfa şi filialele ei, 2.545 la CFR Călători şi filialele ei, 3.536 la CFR SA şi filialele ei, 109 la Societatea de Administrare Active Feroviare, Societatea Feroviară de Turism, Autoritatea Feroviară Română, Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară), a declarat, vineri, pentru MEDIAFAX, preşedintele Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial (FNFMC), Gheorghe Popa.

"În programul de restructurare nu se prevede nicio formă de protecţie socială pentru personalul disponibilizat. Un salariat disponibilizat în această perioadă deosebit de dificilă este un om sacrificat fără nicio perspectivă. Mai mult, programul va afecta şi anumite comunităţi locale şi agenţi economici prin închiderea unor secţii de circulaţie şi prin anularea unui număr mare de trenuri", a subliniat liderul sindical.

Reducerea de personal se va face prin desfiinţarea unor subunităţi şi restrângeri de activitate, a afirmat Popa. Acesta a exemplificat prin închiderea unor secţii de circulaţie neinteroperabile, diminuarea numărului de subunităţi (staţii de cale ferată, secţii, districte, regulatoare de circulaţie), reducerea numărului de tren -kilometru prin anularea de trenuri de toate rangurile cu 9.000.000 tren km, desfiinţarea centrelor de producţie de marfă, închiderea unor secţii de circulaţie din punctul de vedere al CFR Marfă, reducerea numărului de staţii tehnice şi de tiraj, închiderea în traficul de marfă a unor staţii de cale ferată, desfiinţarea unor revizii de vagoane, diminuarea posturilor din centralul societăţilor şi centralul sucursalelor 1-8.

Organizaţiile reprezentative se vor întâlni, luni, cu directorii generali şi subsecretar de stat Constantin Axinia, pentru a discuta problematica referitoare la restructurarea feroviară. În cazul în care nu se va ajunge la un acord, sindicaliştii iau în considerare declanşarea acţiunilor de protest, putându-se ajunge chiar şi la grevă.

Preşedintele Federaţiei Naţionale Mişcare Comercial declara că sindicaliştii nu cer majorări de salarii, dar că solicită păstrarea locurilor de muncă şi a sporurilor care se acordă în acest moment angajaţilor de la CFR.

"I-am comunicat şi ministrului Radu Berceanu că nu acceptăm niciun fel de disponibilizări, mai ales că nici în contractul colectiv de muncă şi nici în bugetul alocat în 2009 nu sunt prevăzute sume compensatorii în caz de disponibilizări. Ministrul nu ne-a precizat care ar fi protecţia socială în acest sens", preciza Popa.

Liderul sindical sublinia faptul că la Calea Ferată angajaţii nu beneficiază decât de două sporuri permanente, iar restul de 5 sau 6 sunt acordate în funcţie de timpul lucrat şi condiţiile de muncă, de exemplu sporul de noapte, de condiţii vătămătoare.

Acesta a subliniat şi faptul că, la Calea Ferată salariul minim pe economie este de 570 de lei, sub cel minim la nivel naţional, respectiv de 600 de lei.

Liderul sindical a mai spus că propunerile sindicaliştilor privind acest program de restructurare, de reducere a cheltuielior, se referă la un tratament nediscriminatoriu între infrastructura feroviară şi cea rutieră, reducerea cheltuielilor în general, nu doar cele cu munca vie, de exemplu cele de exploatare, transferarea unor servicii executate de terţi cum sunt cele de de pază, de salubrizare la Căile Ferate.

"Am propus, de asemenea, analiza oportunităţii de a absorbi Compania Naţională a unor filiale ale CFR sub formă de direcţii, pentru reducerea aparatului administrativ birocratic, acest pas însemnând reducerea cheltuielilor cu 20-30 la sută", a explicat Popa.

Liderul sindical adăuga că CFR Marfă ar putea intra în incapacitate de plată, dacă nu va primi un sprijin de la Guvern de aproximativ 300 de milioane de lei. În acelaşi timp, CFR Infrastructură are nevoie de 500 de milioane de lei pentru reparaţii şi întreţinere.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, anunţa, la sfârşitul lunii ianuarie, că va fi adoptat un plan de restructurări şi disponibilizări la SNCFR, după ce s-a constatat că un procent important din venituri este dirijat spre salariile angajaţilor.

Potrivit acestuia, structurile care compun Societatea Naţională a Căilor Ferate Române (SNCFR), respectiv CFR Marfă, CFR Călători şi CFR Infrastructură, vor face obiectul unor analize, în condiţiile în care există şi probleme organizatorice foarte multe.

Berceanu declara că va fi adoptat un program de restructurări şi disponibilizări la SNCFR, mai ales în condiţiile în care numărul de angajaţi a crescut cu 700-800 în ultimul an şi jumătate.

Sindicaliştii CFR afiliaţi Federaţiei Mişcare-Comercial au renunţat, la sfârşitul lunii noiembrie, la protestele anunţate, susţinând că ministrul Transporturilor le-a promis aprobarea ordonanţei prin care infrastructura feroviară va beneficia de acelaşi tratament ca infrastructura rutieră şi cea care prevede convertirea datoriilor Companiei Naţionale CFR către furnizorii de energie electrică în acţiuni şi majorarea astfel al capitalului statului.

În urma discuţilor de la acea dată dintre ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, şi reprezentanţii sindicaliştilor a fost semnat un protocol prin care părţile au convenit elaborarea unui program de eficientizare a structurii a CN CFR SA, care urma să fie dezbătut cu liderii de sindicat şi aplicat în primul trimestru al anului 2009.

Liderul Mişcare-Comercial mai declara atunci că aşteaptă de la viitorul Guvern să rezolve "problema" legată de faptul că cei de la căile ferate plătesc acciza la motorină, iar banii se duc la drumuri în loc să rămână la infrastructura feroviară.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Feroviarii, nemulţumiţi de programul de restructurare primit vineri, ameninţă cu proteste ample.
 Vizualizări articol: 393 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Feroviarii, nemulţumiţi de programul de restructurare primit vineri, ameninţă cu proteste ample0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei