Programul va fi funcţional începând de luni, pe site-ul Ministerului Sănătăţii, pentru cele mai solicitate documente, iar în prima lună se va desfăşura în sistem pilot, a declarat, duminică, într-o conferinţă de presă, ministrul Sănătăţii, Ion Bazac.
De acest serviciu electronic vor beneficia cei peste 20.000 de angajaţi ai sistemului sanitar, medici, farmacişti, asistenţi medicali şi moaşe.
"Ministerul Sănătăţii nu va mai lucra în sistem anacronic, într-o birocraţie primitivă, hipercentralizată. Acest program este începutul sfârşitului umilinţei birocratice pentru angajaţii din sistemul de sănătate. Deşi nu este o noutate pentru o instituţie a secolului XXI, ea este un semnal că Ministerul Sănătăţii va trece cu structuri şi angajaţi în vremurile sale - ale eficienţei, debirocratizării şi ale respectului", a precizat ministrul Ion Bazac.
Pentru început, documentele care fac obiectul aplicaţiei electronice sunt certificate privind titlul şi gradul profesional pentru medic, medic dentist, farmacist, chimist, biolog, biochimist şi certificate de recunoaştere în afara graniţelor ţării a calificărilor însuşite în România. Până la sfârşitul anului 2009 vor fi incluse în programul electronic toate tipurile de certificate, diplome şi adeverinţe emise de către Ministerul Sănătăţii.
Sistemul permite solictanţilor să cunoască în orice moment situaţia dosarului depus şi, în cazul în care acesta este incomplet, actele care mai sunt necesare, fără a mai suna sau a se deplasa la minister, a precizat Bazac.
De asemenea, cadrele medicale vor putea ridica anumite tipuri de documente pe care le-au solicitat direct de la Direcţia de Sănătate Publică judeţeană. Astfel, se va elimina efortul deplasării pentru ridicarea documentelor, a adăugat ministrul Sănătăţii.
"Solicitantul va aplica online pe adresa www.ms.ro. După completarea unui chestionar cu date personale, va fi generată o cerere, în format electronic, care urmează a fi tipărită şi semnată de către acesta. Cererea va avea un număr unic de identificare", a explicat ministrul Bazac.
Solicitantul va trimite prin poştă această cerere, însoţită, după caz, de copii legalizate ale actelor necesare pentru eliberarea documentului. Pentru prima categorie de documente eliberate de Ministerul Sănătăţii este suficientă doar cererea.
Toate aceste documente vor fi recepţionate şi înregistrate la Ministerul Sănătăţii, procesarea lor realizându-se mult mai rapid în condiţiile actuale.
Solicitantul poate vizualiza în timp real, prin introducerea numărului unic de identificare primit pe cererea electronică, stadiul în care se află dosarul şi dacă este cazul completării acestuia cu alte acte, a mai arătat Bazac.
Certificatele privind titlul şi gradul profesional pentru medic, medic dentist, farmacist, chimist, biolog, biochimist vor putea fi ridicate de către titular de la sediile Direcţiilor de Sănătate Publică, timpul pentru obţinerea acestor acte fiind redus la o săptămână, de la o lună cât este acum.