Gvernul lucrează la un pachet complet de ajutoare şi garanţii de stat care să fie acordate companiilor din România în concordanţă cu normele europene, a anunţat, joi, premierul Emil Boc, în cadrul conferinţei Mediafax Talks about Auto Industry.
El a arătat că Guvernul vrea să sprijine marile proiecte de investiţii, singurul impediment fiind reglementările Uniunii Europene în domeniu.
Ministrul Finanţelor, Gheorghe Pogea, a declarat miercuri că s-a întâlnit cu reprezentanţii Rezervei Federale Americane pentru o discuţie privind programul anticriză şi că i-a asigurat pe aceştia că statul vrea să acorde în continuare ajutoare de stat, conform normelor UE, precum cel asigurat grupului Ford.
El a arătat că Guvernul a aprobat deja un memorandum privind garanţia de stat acordată companiei Ford Craiova.
Surse guvernamentale au declarat agenţiei MEDIAFAX, în urmă cu trei săptămâni, că Guvernul a decis să înceapă discuţiile cu reprezentanţii Consiliului Concurenţei şi cei ai Comisiei Europene privind garantarea unei părţi din împrumutul pe care constructorul auto american Ford intenţionează să îl contracteze de la BEI, pentru a se asigura că facilitatea nu încalcă legislaţia UE.
Nadia Crişan, reprezentant al Ford România, a declarat atunci, agenţiei MEDIAFAX, că grupul american va investi 1,2 miliarde euro pentru proiectul din România şi a solicitat Băncii Europene pentru Investiţii (BEI) un împrumut de 600 milioane euro, sumă din care 400 milioane de euro vor fi alocate direct uzinei de la Craiova, iar restul, indirect, în centrul de cercetare şi dezvoltare al Ford Europa din Germania.
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a comunicat recent agenţiei MEDIAFAX că ar putea acorda, împreună cu Ministerul Economiei, în 2009 şi 2010, ajutoare de salvare şi restructurare în valoare totală estimată la 600 de milioane de euro, pentru cel mult 65 de companii aflate în dificultate.
Printre firmele care au cerut AVAS ajutoare de stat se numără Oltchim Râmnicu-Vâlcea, Electroputere Craiova, Regia Autonomă Multiproduct Bucureşti, Sanevit 2003 Arad şi Celrom Drobeta-Turnu Severin.