"Experienţa din alte state arată că doar majorarea salariilor, cumpărarea de computere şi remobilarea şcolilor şi universităţilor nu reuşesc să îmbunătăţească educaţia din punct de vedere calitativ. Totuşi, creşterea cheltuielilor poate fi un catalizator al reformelor, în cazul în care majorările sunt condiţionate de reforme", se arată în raportul Băncii Mondiale transmis autorităţilor române şi obţinut de MEDIAFAX.
Pe de altă parte, analiştii arată că diminuarea cheltuielilor, în timp de criză, nu trebuie să afecteze calitatea educaţiei, în cazul în care aceste reduceri sunt "înţelepte".
Experţii instiuţiei internaţionale notează că îmbunătăţirea aptidudinilor populaţiei va continua să reprezinte o prioritate cheie în România, mai ales că actuala ciză financiară a expus punctele slabe ale economiei, în principal fiind vorba de lipsa de competitivitate.
Educarea adulţilor se află la un nivel "surprinzător" de redus, iar acest factor ar putea reprezenta o constrângere asupra abilităţilor de creştere şi inovare a economiei României, se mai arată în raport.