Oficialul Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) consideră că protecţionistmul economic, deşi este o atitudine câştigătoare în plan politic în vremuri de criză, sfârşeşte prin a genera probleme grave, asupra cărora există şi avertismente istorice, precum Marea Criză din anii \'30 şi problemele de ordin comercial care au precedat cel de-al Doilea Război Mondial.
OCDE a publicat marţi un raport care sugerează că guvernele trebuie să se orienteze către politici care promovează creşterea economică pe termen scurt şi pe termen lung, evitând măsri care vizează "apărarea" companiilor locale de concurenţă externă.
Într-o serie de comentarii asupra raportului, Schmidt-Hebbel a respins categoric ideea că industria auto, care asigură, în unele state, direct sau indirect, 10% din locurile de muncă, este la fel de importantă la nivelul economiei generale precum sistemul bancar.
"Dacă laşi sectorul financiar să cadă, fie în întregime, fie doar jucătorii importanţi, întreaga economie trece de la recesiune la colaps şi recesiune severă. Asta s-a întâmplat la sfârşitul anilor \'20 şi începutul anilor \'30. Dacă laşi unul-doi mari constructori de automobile sau, într-un scenariu extrem, întreaga industrie auto să se prăbuşească, cererea pentru maşini autohtone va fi înlocuită de importuri", a arătat oficialul.
În viziunea lui Schmidt-Hebbel, o industrie nu este importantă sistemic la nivelul economiei unui stat decât dacă, în eventualitatea prăbuşirii ei, întreaga economie intră în colaps.
Oficialul a numit Statele Unite, Franţa, Spania, Italia şi Germania ca exemple de state unde industria auto este sprijinită din fonduri publice.
Totodată, economistul şef al OCDE consideră că, odată ce un alt sector economic decât cel financiar a primit ajutor guvernamental, alte industrii şi companii "se vor aşeza la coadă" şi vor cere bani de la stat.