Principalele reglementări cuprinse în proiectul de lege ce va fi prezentat Guvernului vizează conţinutul curriculumului bazat pe competenţe, un sistem de evaluare şcolară, prevederi corelate şi adoptate procesului de descentralizare a învăţământului preuniversitar.
Totodată, prin proiectul de act normativ vor fi reglementate conţinutul şi organizarea învăţământului superior (principii, structuri organizatorice, cicluri şi programe de studii, organizare, autonomie universitară, asumarea responsabilităţii), conducerea învăţământului superior (a sistemului, instituţiilor şi componentelor acestora), calitatea învăţământului superior (evaluarea la nivel de sistem, instituţie, componentă, program de studiu, autorizarea şi acreditarea, raporturile interinstituţionale) şi finanţarea învăţământului superior (surse, alocare şi distribuţie, managementul fondurilor la nivelul instituţiei de învăţământ superior).
Tot până în luna aprilie, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării va elebora proiectul de Lege privind aprobarea Statutului personalului didactic, document care reglementează cadrul juridic general al raporturilor de muncă şi de serviciu, managementul funcţiei didactice şi dezvoltarea carierei ştiinţifice, didactice şi manageriale a personalului didactic.