"Numărul european pentru urgenţe nu mai trebuie să fie cel mai bine păstrat secret al Europei. Avem un singur număr pentru urgenţe, 112, care funcţionează pentru orice urgenţă, fiecare stat membru şi fiecare cetăţean ce are nevoie de el. Este inacceptabil ca mai puţin de un sfert din cetăţenii UE să ştie de existenţa acestui număr sau ca bariera lingvistică să-i împiedice pe turişti să sune la 112 şi să comunice cu un operator de urgenţă", a spus Viviane Reding, comisarul UE pentru telecomunicaţii.
Un studiu comandat de Comisia Europeană în toate cele 27 de state membre a arătat că 94 la sută dintre cetăţeni consideră util un număr unic pentru urgenţe. Totodată, studiul a arătat unde mai este nevoie de îmbunătăţiri.
În jur de 28 la sută dintre cei care au apelat la 112 din străinătate au spus că au avut probleme în comunicarea cu operatorii, din cauza limbii, deşi 21 de state membre susţin că operatorii lor vorbesc şi limba engleză.
În plus, numai 24 la sută dintre europeni sunt conştienţi că pot suna la numărul 112 în caz de urgenţe, în ţară sau în străinătate. Există, astfel, o îmbunătăţire de doi la sută faţă de februarie 2008, însă recunoaşterea numărului variază mult de la stat la stat, cu 58 la sută în Republica Cehă şi trei la sută în Italia.
În România s-a observat o creştere cu zece la sută a populaţiei care ştie de existenţa numărului unic.
Comisia Europeană, Parlamentul European şi Consiliul Europei au decis, astfel, sărbătorirea "Zilei Europene 112" pe 11 februarie, în toate statele membre, pentru promovarea mai bună a acestuia.
Totodată, Comisia va asista statele membre în eforturile de a face cât mai cunoscut numărul 112, mai ales înaintea lunilor de vară, când cetăţenii călătoresc peste hotare.