Potrivit memorandumului aprobat de Biroul Permanent, foştii deputaţi care solicită această indemnizaţie trebuie să nu beneficieze nici de pensie.
Dovada lipsei oricărei surse de venit urmează să fie fãcută de fiecare fost deputat printr-o declaraţie scrisă pe proprie răspundere, iar această declaraţie trebuie să fie depusă lunar la Secretariatul General al Camerei Deputaţilor.
Plata acestor indemnizaţii se va face pe data de 5 ale lunii.
Conform unei precizări fãcute de Ministerul Finanţelor, caracterul acestor plăţi este considerat de "natură socială, de natura ajutorului de şomaj, iar sumele de bani se vor asigura de la capitolul Asistenţă socială".
Secretarul Camerei Deputaţilor Valeriu Zgonea nu a precizat numărul foştilor deputaţi care vor beneficia de această indemnizaţie tranzitorie.
Secretarul general al Camerei, Gheorghe Barbu, a arătat, săptămâna trecută, că, din cei 58 de foşti deputaţi care solicitaseră până la acel moment indemnizaţie tranzitorie, trei s-au retras.