"În privinţa autostrăzilor, România a pornit de mai multă vreme, cam din anul 2000, într-un mod relativ greşit. Ne-am gândit că putem construi autostrăzi cu bani de la buget. Este o greşeală imensă, pe care trebuie să o corectăm cât mai repede, pentru că nicio ţară nu a reuşit", a spus Berceanu.
El consideră o greşeală şi avansarea unui termen scurt pentru construcţia în România a unei linii de cale ferată de mare viteză de tip TGV.
Autorităţile de la Bucureşti au anunţat în toamna anului trecut că România şi Ungaria intenţionează să solicite, cu sprijinul Austriei, finanţare din partea Comisiei Europene pentru studiul de prefezabilitate la un proiect care vizează construirea unei linii feroviare de mare viteză pe relaţia Constanţa-Bucureşti-Budapesta , costurile investiţiei, cu termen de finalizare anul 2015, fiind de câteva miliarde de euro.
"Astfel de lucruri, aruncate aşa, cum o să ne conectăm noi la linia TGV, fac parte din greşelile pe care le-am făcut. Dacă Franţa a terminat linia între Paris şi Strasbourg anul trecut, ce şanse avem noi să ne conectăm la linie în termenul care s-a spus sub formă de glumă, cred", a afirmat Berceanu.
Ministrul Transporturilor s-a întâlnit luni cu Gerard Longuet, preşedintele Agenţiei de Finanţare a Proiectelor de Infrastructură din Franţa, pentru a discuta modul în care Franţa finanţează proiectele de infrastructură de transport.
"Motivul acestei întâlniri este de a împărtăşi experienţa mea ca preşedinte, de patru ani, al agenţiei. Am vorbit de linia de mare viteză Paris-Strasbourg", a spus Longuet.
El a precizat că Uniunea Europeană are în vedere realizarea unei linii feroviare de mare viteză până la Viena şi că România poate fi inclusă în acest proiect.
Cei doi oficiali au stabilit să continue schimbul de experienţă, astfel că o echipă română se va deplasa în Franţa, iar una franceză va veni în România.