Această iniţiativă de afişare a conţinutului caloric, propusă de Government's Food Standards Agency (FSA) din Statele Unite, reprezintă continuarea unei propuneri legislative, votată la New York, în 2008. Ea a permis o reducere, în medie, cu 50-100 de calorii pentru fiecare fel de mâncare comandat.
FSA a iniţiat discuţii cu mai multe lanţuri de restaurante, baruri şi companii de catering pentru a introduce această modificare până în vara lui 2009. Surse avizate din interiorul FSA au declarat că Pizza Hut, McDonald's, Pret A Manger, Subway şi Yo! Sushi vor fi printre primele companii ce vor adopta această nouă reglementare.
Tim Smith, directorul executiv al FSA, a declarat că, de acum înainte, clienţii vor putea să aleagă mai bine ce produse să cumpere, datorită etichetelor care vor afişa conţinutul de calorii, grăsimi, zahăr şi sare.
Smith consideră că şefii bucătari, implicaţi în emisiunile culinare difuzate de diverse posturi de televiziune, ar trebui să dea un bun exemplu şi să adopte această normă.
Alasdair Murdoch, directorul executiv al lanţului Pizza Hut, a declarat: "Noi încercăm întotdeauna să îmbunătăţim modalitatea de a ne informa clienţii şi suntem bucuroşi să sprijinim iniţiativa FSA. Ne-am oferit voluntari pentru a participa la această perioadă de testare, pentru a determina dacă informaţiile despre valoarea nutritivă a alimentelor îi ajută cu adevărat pe clienţii noştri".
Această măsură se loveşte, însă, în Marea Britanie de opoziţia exprimată de British Hospitality Association, care susţine că noul proiect va contribui la creşterea costurilor de producţie şi va pune în pericol multe locuri de muncă, într-o perioadă în care micile restaurante şi fast food-urile se luptă să supravieţuiască.
Bob Cotton, directorul general al asociaţiei menţionate, a spus: "Ar fi fost o idee interesantă în circumstanţe normale, dar, pentru numele lui Dumnezeu, acum chiar nu este timpul potrivit pentru aşa ceva!".