"Constructorii auto naţionali vând cel mai bine pe pieţele lor de acasă. Deşi Dacia înregistrează creşteri pe pieţele de export, aceste tendinţe ascendente nu pot compensa lipsa cererii de pe piaţa internă", a spus Stroe, cu ocazia unei întâlniri organizate la Piteşti între 20 de firme din industria auto şi reprezentanţii autorităţilor locale din judeţul Argeş.
El a adăugat că problemele întâmpinate de Dacia pe plan intern sunt cauzate de varianta de taxă auto valabilă între 1 iulie şi 15 decembrie, care a facilitat importul masiv de maşini second-hand.
"Ce imagine are un producător auto care nu vinde nimic pe piaţa lui, dar care vinde bine la export? Evident că nu una pozitivă", a precizat Stroe.
Vicepreşedintele Automobile Dacia a arătat că uzina nu poate lucra pentru câteva sute sau câteva mii de maşini pe care le absorb diverse pieţe externe, în condiţiile în care funcţionarea uzinei este gândită pentru o producţe mai mare, iar piaţa de bază este România.
"Nu cred că Renault este dispus să înceapă un an 2009 tot în şomaj tehnic şi nu cred că vrea să plătească 85% din salarii, dar fără să producă nimic. Chiar şi în condiţiile unui început bun al anului viitor, industria auto se va dezmorţi din luna martie încolo", a spus Stroe.
Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, Dacia a rămas în primele 11 luni cea mai vândută marcă din România, cu livrări de 72.030 unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 27,9%. La finele lunii noiembrie a anului trecut, Dacia avea o cotă de 30,4% din piaţă.
La nivelul pieţei, vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 51,1% în noiembrie, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la 14.466 unităţi, iar după primele 11 luni declinul a fost de 10,4% comparativ cu perioada similară din 2007, la 257.941 maşini.