Programul va începe la 1 ianuarie 2009, numărul total de locuri fiind de 60.000, faţă de 40.000 în acest an.
Prima de casare a fost majorată la 3.800 de lei pe unitate, comparativ cu 3.000 de lei în 2008.
Astfel, fondurile totale alocate pentru programul de înnoire a parcului auto vor fi anul viitor de de 228 de milioane de lei, se arată în ordonanţa de Guvern privind reluarea programului, publicată în Monitorul Oficial.
Potrivit actului normativ, anul viitor nu vor fi scoase din uz camioane prin programul "Rabla", în pofida aşteptărilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care a propus Ministerul Mediului şi înlocuirea de autovehicule grele prin programul de înnoire a parcului auto.
Preşedintele APIA, Ernest Popovici, declara agenţiei MEDIAFAX, în septembrie, că introducerea autovehiculelor de mare tonaj în program ar fi utilă, dar a precizat că procedurile pentru casarea unui astfel de vehicul nu sunt la fel de simple precum în cazul autoturismelor, arătând că, printre altele, valoarea unui camion vechi este mai mare decât cea a unui autoturism de aceeaşi vârstă.
În acest an au fost scoase din uz 30.466 de maşini din cele 40.000 planificate.
Cele mai solicitate automobile au fost marca Dacia. Din aproape 10.000 de autoturisme pentru Dacia, mai puţin de 900 au rămas disponibile la finalul programului, conform datelor Administraţiei Fondului pentru Mediu.
Cele mai multe maşini rămase nealocate prin programul "Rabla 2008" au fost înregistrate în cazul mărcilor Skoda, Volkswagen, Audi şi Seat, care au totalizat 2.082 unităţi necumpărate din totalul prevăzut în program.
Dealerii Opel şi Chevrolet au rămas cu 2.074 maşini atribuite, dar neaccesate prin program, Fiat cu 1.489 maşini şi Hyundai cu 1.214 unităţi, aproape jumătate din cota alocată.