Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 12 dec 2008 - Anul XIII, nr. 292 (3973)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Personalul din instituţiile de spectacole şi concerte va fi evaluat şi salarizat prin noi norme

Vineri, 12 Decembrie 2008 (20:24:35)
Personalul de specialitate din instituţiile de spectacole şi concerte va fi evaluat şi salarizat pe baza unor noi norme, raportate în principal la volumul de muncă şi calitatea activităţii, angajaţii având dreptul să opteze pentru o perioadă de trei ani între noul şi vechiul sistem de remuneraţie.

Evaluarea va fi realizată pe naza unor criterii cantitative şi calitative, conform unei hotărâri aprobate, miercuri, de Guvern.

Documentul stabileşte principiile, regulile şi procedurile de evaluare anuală a personalului de specialitate încadrat cu contract individual de muncă, necesare determinării normei de muncă şi salariului pentru perioada de referinţă, cuprinsă între 1 septembrie a anului în curs şi 31 august a anului următor.

Evaluarea cantitativă constă în stabilirea volumului de muncă pentru perioada de referinţă, rezultat din producţiile artistice noi şi din cele prezentate în reluare. În vederea stabilirii volumului de muncă, directorul general sau directorul fiecărei instituţii de spectacole sau concerte are obligaţia de a configura repertoriul din perioada de referinţă, în acord cu prevederile contractului de management şi luând în considerare propunerile regizorilor artistici sau dirijorilor.

În urma configurării repertoriului, conducerea executivă calculează numărul serviciilor - constând în repetiţie, repetiţie generală şi spectacol sau concert - din fiecare producţie artistică. Atribuţiile, sarcinile şi activităţile rezultate din servicii, specifice fiecărei categorii profesionale, sunt stabilite în regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei de spectacole sau concerte iar atribuţiile, sarcinile şi activităţile fiecărui salariat sunt prevăzute în fişa postului acestuia.

După stabilirea volumului de muncă pentru fiecare salariat, va fi calculat punctajul individual, rezultat din aplicarea coeficienţilor de serviciu sau, după caz, de producţie şi a coeficienţilor de complexitate, la numărul de servicii corespunzătoare salariatului. Coeficienţii menţionaţi reprezintă constante pe care actul normativ le stabileşte pentru categoriile de personal, în funcţie de tipul producţiei artistice, respectiv nouă sau prezentată în reluare.

După calcularea punctajelor individuale, sunt stabilite, pentru următoarea perioadă de referinţă, limitele normei de muncă necesare încadrării în categoria I, respectiv II din grila de salarizare. Încadrarea personalului artistic şi tehnic cu normă întreagă sau fracţiune de normă se realizează prin raportarea punctajului individual la punctajul de referinţă, care se stabileşte diferenţiat la instituţiile de concerte faţă de cele de spectacole.

Astfel, în cazul instituţiilor de spectacole punctajul de referinţă este obţinut printr-un calcul care ţine cont de punctajul mediu pe fiecare producţie artistică, în baza punctajelor individuale ale personalului artistic sau tehnic de specialitate pe producţia respectivă. În cazul instituţiilor de concerte punctajul de referinţă pentru personalul artistic de specialitate este stabilit de către consiliul administrativ, la propunerea conducerii executive, cu avizul conform al consiliului artistic.

Personalului artistic de specialitate din ambele tipuri de instituţie îi pot fi atribuite sarcini complementare, punctajul acestora adăugându-se la punctajul individual, anterior evaluării cantitative. Punctajul sarcinilor complementare nu poate depăşi 50% din punctajul individual, în cazul artiştilor interpreţi, sau poate ajunge până la 70% din valoarea acestuia, în cazul salariaţilor care ocupă funcţia de regizor artistic, coregraf sau scenograf.

Evaluarea calitativă a fiecărui salariat constă în aprecierea activităţii anterioare, conform procedurilor stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare al fiecărei instituţii de spectacole sau concerte. Propunerea privind aprecierea activităţii anterioare a personalului tehnic sau artistic este întocmită de coordonatorul fiecăreia dintre cele două categorii de personal iar, în cazul personalului administrativ de specialitate, de către şeful ierarhic superior.

Valoarea aprecierii activităţii anterioare se aplică punctajului individual, determinând menţinerea, majorarea sau diminuarea acestuia. Din aplicarea valorii calitative la punctajul individual rezultă valoarea punctajului individual final, care determină salariul de bază pentru perioada de referinţă şi încadrarea salariatului în categoriile de grilă.

Actul normativ mai precizează modul în care se calculează valoarea punctului de salariu corespunzător categoriei de personal şi celei de studii, precum şi modalitatea de calcul a salariului individual de bază.

La stabilirea salariului personalului artistic de specialitate se are în vedere cesiunea drepturilor de autor şi a celor conexe pentru exploatarea producţiilor artistice din perioada de referinţă, drepturile menţionate urmând să fie prevăzute expres în contractul individual de muncă.

Conducerea executivă este obligată să comunice personalului de specialitate rezultatul evaluării şi salariul de bază până în data de 15 iunie a fiecărui an iar salariatul trebuie să înştiinţeze instituţia cu privire la acceptul sau refuzul condiţiilor raportului de muncă pentru perioada următoare, în termen de 15 zile calendaristice de la primirea rezultatului evaluării.

Documentul aprobat de Guvern se referă şi la alte drepturi salariale de care poate beneficia personalul de specialitate din instituţiile de spectacole şi concerte. Astfel, pentru activitate solistică pot fi acordate indemnizaţii al căror cuantum va fi stabilit de consiliul administrativ, la propunerea regizorului artistic, a dirijorului sau a coregrafului, nominalizarea beneficiarilor precum şi stabilirea procentului indemnizaţiei urmând să se aprobe trimestrial, prin hotărâre a consiliului administrativ.

Pentru personalul administrativ de specialitate, cuantumul indemnizaţiilor de conducere specifice pentru perioada de referinţă se stabileşte distinct, de către directorul general sau directorul instituţiei, cu aprobarea autorităţii în subordinea căreia funcţionează aceasta. Personalul de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte mai poate beneficia de sporuri, majorări salariale şi stimulente constând în prime, salarii de merit şi tichete cadou.

Salariile de bază ale directorilor generali sau directorilor instituţiilor menţionate se stabilesc în conformitate cu prevederile Ordonanţei 26/2005 privind managementul instituţiilor publice de cultură, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care cheltuielile de personal necesare, rezultate în urma evaluării, depăşesc bugetul aferent pentru perioada de referinţă, valoare punctului de salariu se poate diminua corespunzător, în baza hotărârii consiliului administrativ.

Îndeplinirea obligaţiilor profesionale de către personalul de specialitate va fi certificată lunar de către şefii ierarhici direcţi şi va fi menţionată în propunerile de evaluare calitativă.

Actul normativ mai conţine dispoziţii tranzitorii referitoare la aplicarea noilor norme metodologice pentru perioada de referinţă 2008-2009 şi, de asemenea, permite salariaţilor să opteze pentru actualul sistem de evaluare şi salarizare, reglementat de HG 125/1999, pe o durată de trei ani.

Normele metodologice stabilite prin hotărârea adoptată, miercuri, de Guvern vor intra în vigoare în termen de trei zile de la data publicării lor în Monitorul Oficial iar, în termen de 120 zile de la publicare, instituţiile de spectacole sau concerte sunt obligate să îşi modifice şi completeze regulamentele de organizare şi funcţionare, conform noilor prevederi.

Suplimentar faţă de normele metodologice menţionate, documentul aprobat de Executiv mai prevede stabilirea numărului minim de spectacole sau concerte pentru fiecare tip de instituţie de către Ministerul Culturii şi Cultelor, prin ordin al ministrului, după consultarea uniunilor de creatori. Ordinul ministrului va fi emis în urma consultării cu sindicatele reprezentative, în termen de 120 zile de la intrarea în vigoare a hotărârii de guvern.

În termen de un an de la intrarea în vigoare a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Registrului Artelor Spectacolului, numărul minim de spectacole sau concerte se poate modifica, în funcţie de rezultatul monitorizărilor efectuate.

Guvernul precizează că la elaborarea noilor norme metodologice de evaluare şi salarizare a personalului de specialitatea din instituţiile de spectacole sau concerte s-a avut în vedere stabilirea unei relaţii directe între activitatea prestată şi nivelul salariului, motivarea şi protejarea salariaţilor din instituţiile respective.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Personalul din instituţiile de spectacole şi concerte va fi evaluat şi salarizat prin noi norme.
 Vizualizări articol: 811 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Personalul din instituţiile de spectacole şi concerte va fi evaluat şi salarizat prin noi norme0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei