"Se cunoaşte data la care va fi întreruptă din nou activitatea, însă nu se ştie când va reîncepe producţia în luna ianuarie", au adăugat sursele citate.
Activitatea uzinei a fost sistată în 20 noiembrie şi urmează să fie reluată luni, 7 decembrie. Anterior, uzina de la Mioveni nu a produs în perioadele 30-31 octombrie şi 13-14 noiembrie, întreruperi determinate şi ele de situaţia dificilă cu care se confruntă piaţa auto.
La o cadenţă zilnică de 1310 unităţi, anunţată de Dacia, întreruperea timp de mai mult de 30 de zile a producţiei ar însemna că uzina nu va fabrica în total circa 40.000 de unităţi.
De asemenea, administraţia Dacia va decide săptămâna viitoare dacă va prelungi 600 de contracte de muncă încheiate pe perioadă determinată, care expiră la finele lunii decembrie.
Vânzările Dacia pe piaţa locală au căzut cu 52,3% în noiembrie, de la 9,850 de unităţi la 4.698 vehicule, declin record pentru constructorul auto. După primele unsprezece luni livrările au coborât cu 13,5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 93.762 maşini la 81.097 autovehicule, potrivit datelor producătorului auto.
Directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, declara, la sfârşitul lunii octombrie, că producătorul auto nu-şi va îndeplini obiectivele pentru acest an, adică producţia a 310.000-320.000 de autovehicule. Noua ţintă pentru 2008 este fabricarea a 260.000-270.000 de unităţi, cu 50.000 de vehicule mai puţin decât planurile iniţiale.
Motivele invocate în repetate rânduri de către oficialii Dacia pentru scăderea vânzărilor au fost legate de importul masiv de maşini second-hand după 1 iulie, la care se adaugă efectele crizei economico-financiare, manifestate prin reducerea cererii.
Guvernul a decis, joi, să tripleze, începând cu 15 decembrie, taxa auto pentru maşinile rulate şi cele cu motorizări Euro 4 de peste 2 litri. Sunte exceptate, în schimb, autoturismele noi Euro 4 cu motoare sub 2 litri, maşinile Euro 5, cele electrice sau hibride.