RAR a înregistrat în noiembrie 50.912 cereri pentru verificarea maşinilor, la nivel naţional, însă la centrele de testare s-au prezentat 41.148 de vehicule. Dintre acestea au fost respinse 9.492 unităţi, adică 19%, se arată într-un comunicat al RAR, remis, marţi, agenţiei MEDIAFAX.
În octombrie, Registrul a consemnat 53.657 cereri de verificare, dar s-au prezentat la teste 44.702 vehicule. Dintre acestea, 17% (8.955 unităţi) au fost respinse.
Din aceste date rezultă că numărul de solicitări de verificare a scăzut cu 5% şi că numărul de maşini prezentate la RAR a scăzut cu 7,9%.
Statisticile Registrului, de la începutul anului şi până în prezent, arată că cel mai frecvent motiv de respingere sunt defecţiunile la sistemul de frânare. Urmează apoi probleme legate de emisiile de noxe şi defecţini la sistemul de direcţie.
Premierul Călin Popescu Tăriceanu declara, la jumătatea lunii noiembrie, că va solicita ministrului Transporturilor să verifice, prin "supracontroale", dacă la RAR sunt respectate condiţiile de verificare tehnică a maşinilor second-hand, arătând că există numeroase informaţii conform cărora vehicule care nu corespund din punct de vedere tehnic primesc viza RAR.
Cele mai recente date privind înmatriculările de autoturisme din România, aferente primelor zece luni, arată că numărul noilor intrări în circulaţie ale maşinilor second-hand de import s-a dublat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 205.086 unităţi.
În acelaşi timp, înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 2,4%, la 252.935 automobile, potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Din statistica instituţiei reiese că tendinţa de creştere a importurilor de maşini second-hand a început în a doua jumătate a anului, la 1 iulie, după modificarea taxei auto. Atunci, valoarea valoarea taxei a fost redusă semnificativ pentru maşinile rulate, iar cuantumul a crescut uşor în cazul autoturismelor noi.
Companiile importatoare de maşini noi, producătorul autohton Dacia şi mai mulţi furnizori de componente pentru autovehicule au reclamat faptul că importurile masive de maşini rulate vor distruge industria auto naţională, care se confruntă şi cu probleme generate de recesiunea economică mondială.
Pentru a stimula vânzările de maşini noi, Guvernul vrea să suspende taxa auto pentru acestea, pe o perioadă de un an, începând cu 15 decembrie. Suspendarea taxei la această dată depinde însă de un răspuns al Comisiei Europene care s-a angajat să reacţione "cât de curând posibil", fără să avanseze un termen.