Preşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial, Gheorghe Popa, a declarat, luni, agenţiei MEDIAFAX că s-a decis renunţarea în această perioadă la greva generală, pentru că, pe de o parte, nu pot fi lăsaţi călătorii să aştepte în condiţiile în care vremea s-a înrăutăţit, iar pe de altă parte, angajaţii CFR nu pot renunţa în perioada sărbătorilor la sursele de venit.
"Solicităm sindicaliştilor din toată ţara să renunţe la grevă, pentru că vremea s-a înrăutăţit în ultimul timp şi pentru că, în luna decembrie, orice sursă de venit este foarte importantă şi nu pot renunţa la ea", a precizat Popa.
Liderul sindical a pecizat că federaţia cere Ministerului Economiei şi Finanţelor să publice de urgenţă în Monitorul Oficial ordonanţa aprobată în şedinţa de Guvern de săptămâna trecută, prin care infrastructura feroviară va beneficia de acelaşi tratament ca şi cea rutieră, adică va beneficia de transferuri de la bugetul de stat pentru modernizarea şi mentenanţa reţelei de căi ferate.
Totodată, Popa a mai spus că ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, i-a confirmat şi luni dimineaţă că va semna, în cursul acestei zile, ordinele care reglementează autorizarea şi verificarea periodică a personalului CFR.
Sindicaliştii CFR din Federaţia Mişcare-Comercial au renunţat, în 6 noiembrie, la greva generală pe care au anunţat-o pentru a doua zi, după ce liderii sindicaliştilor au semnat un protocol cu ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Documentul prevedea că dacă până în 21 noiembrie se vor rezolva măcar două din cele patru puncte ale acordului, sindicatele vor renunţa definitiv la protest.
În urma discuţilor de la acea dată dintre ministrul Transporturilor Ludovic Orban şi reprezentanţii sindicaliştilor, a fost semnat un protocol prin care părţile au convenit elaborarea unui program de eficientizare a structurii a CN CFR SA, care urma să fie dezbătut cu liderii de sindicat şi aplicat în primul trimestru al anului 2009.
Liderul Mişcare-Comercial mai declara atunci că aşteaptă de la viitorul Guvern să rezolve "problema" legată de faptul că cei de la căile ferate plătesc acciza la motorină iar banii se duc la drumuri în loc să rămână la infrastructura feroviară.