"În perioada în care taxa este suspendată, Guvernul are timp să găsească o soluţie prin care să fie stimulată vânzarea de maşini noi şi frânată comercializarea autovehiculelor vechi din import", a spus Fourmont, cu ocazia decernării premiului "Maşina anului" 2009 în România, de către Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din România (UZEAR), premiu câştigat de modelul Dacia Sandero.
Întrebat dacă Dacia intenţionează să solicite ajutorul statului, aşa cum au procedat alţi constructori auto din Europa şi Statele Unite ale Americii, Fourmont a spus că această variantă nu este luată în calcul în prezent de constructorul auto autohton.
El consideră mai utile măsuri luate de guvern pentru stimularea vânzărilor de maşini noi.
"Pentru moment, am subliniat că este important ca piaţa de vehicule noi să fie favorizată şi să fie stopate importurile masive de maşini second hand. Principalele măsuri în acest sens ar fi începerea programului de înnoire a parcului auto la 1 ianuarie 2009, efectuarea unor controale mai stricte ale maşinilor rulate importate, precum şi a unor controale ale Gărzii Financiare, care să depisteze comercializarea sălbatică de maşini second hand", a afirmat Fourmont.
Taxa de poluare auto percepută la achiziţia maşinilor noi va fi suspendată începând cu 1 decembrie 2008, până la sfârşitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizări de până la 2.000 centimetri cubi înmatriculate pentru prima dată în România şi în Uniunea Europeană, conform unei ordonanţe de urgenţă aprobate în şedinţa de miercuri a Guvernului.
Guvernul estimează o scădere la 40-50% a veniturilor obţinute din taxa de poluare auto, ca efect al suspendării taxei la achiziţia de autovehicule noi