"Noi, la Dacia, deocamdată ne ajustăm activitatea în funcţie de evoluţia pieţei auto, nu putem face previziuni în acest moment şi sperăm că activitatea nu va deveni mai îngrijoratoare decât este. Sperăm ca la nivel european să se relanseze piaţa creditelor şi cerem oprirea importurilor maşinilor de ocazie de mâna a doua deoarece infuzia de astfel de autoturisme riscă să aducă societăţile producătoare de autovehicule în situaţia în care din cadrul lor vor dispărea locuri de muncă sau pot avea drept consecinţe chiar închiderea lor", a spus Fourmont, citat de corespondentul MEDIAFAX.
Dacia a anunţat, luni, că va întrerupe producţia în perioada 20 noiembrie - 7 decembrie, din cauza scăderii pieţei interne şi a celor de export, măsură la care constructorul auto a mai apelat pentru patru zile, respectiv 30-31 octombrie şi 13-14 noiembrie.
"Din cauza scăderii brutale a pieţelor auto, deşi este un succes atât la export, unde îşi creşte cota de piaţă, cât şi în România, Dacia se vede nevoită să îşi întrerupă producţia în perioada 20 noiembrie – 7 decembrie 2008", se arată într-un comunicat al Dacia remis, luni, agenţiei MEDIAFAX.
Adâncirea crizei financiare şi economice în luna octombrie duce la o scădere importantă a pieţelor auto, inclusiv cea a României, arată constructorul auto.
După anunţul de luni rezultă că Dacia a planificat oprirea producţiei pentru un total de 16 zile.
Pentru perioada 20 noiembrie - 7 decembrie va continua să funcţioneze doar centrul CKD (pachete de piese destinate exportului şi asamblării în alte uzine - n.r.), precizează Dacia.
Datele preliminare ale Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) arată că în România au fost livrate 23.526 de autovehicule noi în octombrie, în scădere cu 30% de la nivelul de 33.835 de unităţi din aceeaşi lună a anului trecut.
Pentru aceeaşi perioadă de raportare, vânzările Dacia în România au scăzut cu 26,7%, de la 9.094 unităţi la 6.664 autovehicule.
"Piaţa auto a scăzut în octombrie 2008 faţă de octombrie 2007 în România cu circa 30%, în Spania cu 40%, în Marea Britanie cu 23%, în Suedia cu 22,7%, în Italia cu 18,9%, în Germania cu 8%, în Franţa cu 6,2%. Această tendinţă va continua probabil şi în lunile următoare", se arată în comunicatul constructorului auto.
Dacia menţionează că, în condiţiile în care piaţa mondială a scăzut cu 9% în octombrie 2008 faţă de perioada similară din 2007, exporturile Dacia au crescut cu 20,2%. Cu toate acestea, creşterea cotelor de piaţă ale Dacia nu poate compensa scăderea masivă a pieţelor auto din Europa, arată constructorul.
Veniturile Dacia au crescut cu 24,5% anul trecut, de la 5,78 miliarde lei (1,63 miliarde euro) la 7,2 miliarde lei (2,15 miliarde euro). În acelaşi timp, profitul net al companiei a urcat cu 17,2%, de la 377,27 milioane lei (107 milioane euro) la 442,34 milioane lei (132,54 milioane euro).