Sumele aprobate ca justă despăgubire, dar neachitate în 2007 pentru exproprierea acestor terenuri vor fi astfel plătite din bugetul pe 2008 al Ministerului Transporturilor, a decis Guvernul printr-o hotărâre aprobată recent.
Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Până la jumătatea lunii august a acestui an, compania a finalizat o porţiune de cinci kilometri de autostradă dintr-un sector cu o lungime de 25 kilometri, care face legătura între Gilău şi Câmpia Turzii.
Premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat, săptămâna trecută, că problemele la construcţia autostrăzii Braşov-Borş nu sunt determinate de lipsa fondurilor bugetare, ci de incapacitatea companiei Bechtel de a respecta termenele contractuale şi a precizat că firma nu va primi niciun ban în plus fără un certificat de calitate a lucrării.