Întrebat de jurnaliştii ungari, în conferinţa de presă susţinută la finalul şedinţei comune de guvern româno-ungare, organizată, marţi, la Szeged, despre stadiul lucrărilor de construcţie a autostrăzilor care să lege România de Ungaria, premierul a amintit că Executivul de la Bucureşti a iniţiat două astfel de proiecte, coridorul IV paneuropean şi autostrada Braşov-Borş.
El a arătat însă că proiectul coridorului IV este îngreunat de problemele birocratice permise chiar de legea achiziţiilor publice, care prevede diferite etape de licitaţie şi rezolvare a contestaţiilor, în timp ce termenele la autostrada Braşov-Borş nu sunt respectate de către compania Bechtel, deşi finanţarea a fost asigurată.
Tăriceanu a avertizat compania americană că nu va primi niciun ban în plus la avansul deja încasat dacă lucrările nu vor fi încheiate la termen şi conform condiţiilor de calitate.
Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Până la jumătatea lunii august a acestui an, compania a finalizat o porţiune de cinci kilometri de autostradă dintr-un sector cu o lungime de 25 kilometri, care face legătura între Gilău şi Câmpia Turzii.