A doua ediţie a workshop-ului "Nicholas Hall's OTC masterclass", dedicat profesioniştilor din industria farmaceutică, a avut loc la Bucureşti, la sfârşitul săptămânii trecute.
Concluziile seminarului arată că fiecare persoană are simptome de boală, în medie, 18 zile dintr-un an. OTC-urile ocupă primul loc în preferinţa oamenilor privind timpul alocat tratamentului. Din cele 18 zile, timp de cinci zile pacienţii fac tratament cu OTC-uri, trei zile cu medicamente cu prescripţie medicală, tot aproximativ trei zile se tratează cu remedii naturiste, iar o săptămână nu iau nimic, a mai reieşit din studiu.
Profesioniştii din industria de automedicaţie trebuie să se adapteze rapid noilor condiţii economice mondiale cu efecte directe în marketarea produselor lor în România. În cadrul masterclass-ului, s-au pus în evidenţă tendinţe în marketarea anumitor OTC-uri care balansează între medical şi stil de viaţă, cu accent pus pe cultura locală şi decizia cumpărătorului, care nu este influenţat doar de medic.
Lipsa de timp este un element specific omului modern, ca şi stresul şi nevoia de întreţinere a sănătăţii. În consecinţă, pentru a deţine controlul propriei stări de sănătate, consumatorii au nevoie de produse la îndemână oricând şi foarte rapid, fără să viziteze doctorul.
OTC este un termen preluat din limba engleză, termenul provenind din iniţiale expresiei "over the counter", adică medicamente fără prescripţie medicală. Din acestea, cele mai importante segmente sunt medicamentele pentru răceală şi gripă, analgezicele (produsele contra durerii), vitaminele şi mineralele, hepato-tonicele si protectoarele pentru ficat şi remediile pentru circulaţie periferică.