"Circa 350.000 de euro sunt de la bugetul de stat, 100.000 de euro de la Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (MIMMCTPL), iar restul până la 600.000 reprezintă sponsorizări ale mai multor companii româneşti şi străine", a declarat, duminică, Oana Marinescu, director general de comunicare şi diplomaţie publică în cadrul MAE.
Ea a adăugat că această acţiune îşi propune să schimbe imaginea negativă creată de faptele unor români în Italia.
Campania de diplomaţie publică se desfăşoară la Torino, Milano şi Roma, sub sloganul "Romania: un mondo da scoprire", unde au fost închiriate pieţe centrale, care vor găzdui o serie de manifestări ale artiştilor români.
Printre aceştia se numără cvartetul Alexandru Bălănescu, teatrul de păpuşi Ţăndărică şi trupa Sistem. De asemenea, vor avea loc demonstraţii de artizanat românesc, muzică şi dansuri populare româneşti şi italieneşti.
"Participarea ministerului pentru Comerţ şi Turism la această campanie de diplomaţie publică continuă acţiunile de promovare a României în Italia, începută la Carnavalul din Veneţia din acest an. Turismul este recunoscut ca un vector de promovare a imaginii unei ţări, reflectându-se într-o creştere de 60% a circulaţiei turistice dinspre Italia spre România în primul semestru din 2008, faţă de aceeaşi perioadă din 2007", a declarat Lucia Morariu, secretar de stat în MIMMCTPL.