Manifestările din cadrul campaniei "Piazza di Romania" vor debuta, luni, la Milano, cu un concert susţinut de Alexandru Bălănescu Quartet şi de formaţia Sistem. Evenimentele se vor desfăşura în Piazza del Duomo din Milano.
Pentru marţi, în plus faţă de evenimentele care au fost prezentate la Torino - oraşul unde a debutat campania în Italia -, teatru de păpuşi, muzică, dansuri cu etnici români şi italieni, demonstraţii de artizanat românesc, în Piazza del Duomo din Milano va avea loc un spectacol susţinut de Teatrul Masca ("La Români"), precum şi proiecţia publică a filmului "California Dreamin' (nesfârşit)", în regia lui Cristian Nemescu. De asemenea, Sala Spazio Artra din Milano va găzdui serata aniversară Gheorghe Iancu.
În cadrul evenimentului, vor mai fi prezentate demonstraţii ale unor meşteşuguri româneşti, făcute de artizani (olărit, încondeiat de ouă, prelucrarea lânii, ţesături la război, sculptarea lemnului, prepararea de produse culinare tradiţionale), iar Teatrul Masca va prezenta o paradă de păpuşi uriaşe. De asemenea, Teatrul Ţăndărică a pregătit spectacolul "Păcală", care va fi susţinut în limba italiană.
Evenimentele fac parte din campania de diplomaţie publică, "Piazza di Romania", derulată la Torino, Milano şi Roma, de Ministerul român al Afacerilor Externe, în colaborare cu Ministerul român pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale şi cu primăria oraşului Milano.
"Titlul campaniei este «Piazza di Romania», tocmai pentru că umplem pieţe reprezentative din Italia cu evenimente reprezentative pentru România", a declarat Oana Marinescu, director general de Comunicare şi Diplomaţie Publică din cadrul MAE, coordonatorul proiectului.
Campania de diplomaţie publică a debutat la Torino, sub sloganul "Romania: un mondo da scoprire/ "România: o lume de descoperit", iar evenimentele se vor desfăşura până în 9 octombrie, data summit-ului guvernamental româno-italian.
Acţiunile au fost gândite astfel încât să permită italienilor şi românilor deopotrivă să participe la acţiuni culturale şi artistice şi la evenimente de piaţă, care să scoată în evidenţă atât legăturile strânse dintre români şi italieni, cât şi beneficiul reciproc de care se bucură cetăţenii celor două ţări tocmai datorită lucrurilor pe care le împărtăşesc.
Proiectul "Piazza di Romania" a fost inclus în programul Guvernului de comunicare în Italia, "Romania: piacere di conoscerti", evenimentele din campania MAE deschizând seria de acţiuni publice care se vor derula în această toamnă în Italia, pentru promovarea României şi în pregătirea summit-ului guvernamental româno-italian.
Bugetul campaniei "Piazza di Romania" este de circa 450.000 de euro.
(29 sep 2008, 07:13:54