"Domnul preşedinte Traian Băsescu face o confuzie voită între alocările masive de fonduri din sistemul de învăţământ care au avut loc în mandatul domnului Cristian Adomniţei (2007-2008) şi rezultatele performanţelor elevilor de la testările internaţionale care au avut loc anterior acestei perioade, respectiv până în 2006", a spus Mihaela Suciu, consilier personal al ministrului Educaţiei.
Ea a precizat că reprezentanţii MECT estimează ca abia în 2009, când va avea loc o nouă evaluare PISA (Programme for International Student Assessment, dezvoltat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică - n.r.) să poată fi văzute primele rezultate pozitive, probabil timide, din mandatul ministrului Cristian Adomniţei.
"Este regretabil că preşedintele României depreciază cu atâta uşurinţă sistemul de educaţie al statului pe care îl reprezintă atunci când îl etichetează ca ineficient", a mai spus Suciu.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, miercuri, în Parlament, că sistemul de învăţământ are, în prezent, multe deficienţe, este inechitabil faţă de copiii din mediul rural şi este nerelevant în raport cu economia şi societatea viitorului.
"Aşa cum am subliniat şi la lansarea diagnosticului asupra sistemului de educaţie din România, tabloul general este, însă, îngrijorător, iar tendinţele nu sunt încurajatoare. Sistemul prezintă multiple deficienţe, în pofida faptului că, după mulţi ani de subfinanţare, bugetul educaţiei a ajuns la 6 la sută din Produsul Intern Brut, respectiv la aproximativ 8 miliarde de euro. Sistemul de învăţământ actual este inechitabil. Apartenenţa la mediul rural se asociază cu dezavantaje majore: actualmente doar 25 la sută din elevii din mediul rural ajung să urmeze liceul", a spus Băsescu.
Şeful statului a adăugat că sistemul de educaţie este "nerelevant în raport cu economia şi societatea viitorului", iar performanţele generale ale elevilor români se află mult sub media internaţională.
"La testările internaţionale PIRLS publicate în 2007, România se situează pe locul 36 din 45 de ţări evaluate. Rezultatele testărilor sunt cu atât mai slabe cu cât asistăm la o scădere notabilă faţă de rezultatele obţinute în anul 2004. Aici avem o mare inadvertenţă: între dublarea sumelor alocate educaţiei şi deprecierea calităţii sistemului de educaţie", a mai declarat şeful statului.