"Am decis ca la nivelul Comisiei de industrii şi servicii din Camera Deputaţilor să fie invitaţi toţi responsabilii din domeniu - ministrul Transporturilor, conducerea Companiei de Autostrăzi, reprezentanţii Bechtel - ca să vedem foarte clar pe ce s-au dus banii noştri în aceşti patru ani de guvernare de dreapta", a declarat preşedintele PSD, Mircea Geoană, după şedinţa Biroului Permanent Naţional (BPN) al partidului.
Geoană a arătat că, potrivit estimărilor Ministerului Economiei şi Finanţelor, s-au cheltuit 400 de milioane de euro în patru ani, în timp ce banii care au ajuns în posesia Bechtel, pentru diverse lucrări sau proiectare, nu au depăşit suma de 200 de milioane de euro.
"Am discutat despre anunţul făcut de Compania Naţională de Autostrăzi cu privire la posibila reziliere a contractului cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania pe segmentul Braşov-Cluj. Este clar că în acest moment se caută pretexte pentru înlocuirea firmei respective cu firme de casă ale actulei puteri", a acuzat Geoană.
Liderul PSD a precizat că formaţiunea sa este interesată să afle, în baza unor documente şi a unor evaluări, ce s-a întâmplat în patru ani cu banii destinaţi infrastructurii.
Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Până la jumătatea lunii august a acestui an, compania a finalizat o porţiune de cinci kilometri de autostradă dintr-un sector cu o lungime de 25 kilometri, care face legătura între Gilău şi Câmpia Turzii.