El a declarat, miercuri, la prezentarea raportului de guvernare, că investiţiile pentru dezvoltarea mai multor proiecte, precum coridoarele paneuropene de transport, coridorul IV rutier şi feroviar şi autostrada Braşov-Oradea (Autostrada Transilvania - n.r.), au crescut considerabil în mandatul actualului Cabinet.
"Să nu credeţi cumva că există cea mai mică dorinţă de resemnare, spre deosebire de perioada în care se considera că România nu are nevoie de autostrăzi. Pot să aduc aminte acest lucru, au fost miniştri ai Transporturilor care au susţinut că România nu are nevoie de autostrăzi, dar noi, împreună cu ministrul Transporturilor, am accelerat programul de construcţie de autostrăzi, iar Ministerul Transporturilor a beneficiat, la rectificarea bugetară din luna iulie, de cea mai mare suplimentare, tocmai pentru a putea susţine proiectele de construcţie de infrastructură rutieră şi aeroportuară", a spus Tăriceanu.
Şeful Guvernului a arătat totodată că infrastructura din România, ca în orice ţară cu un ritm înalt de dezvoltare, "nu poate niciodată să ţină pasul" cu o creştere economică de până la 10%.
El a susţinut că şi în ţările occidentale, precum Germania şi Franţa, există blocaje de circulaţie şi trafic îngreunat, în pofida unei infrastructuri foarte dezvoltate.
În 15 mai 1998, Traian Băsescu, ministru al Transporturilor la acea vreme, a declarat la Timişoara, cu prilejul inaugurării unor tronsoane de drumuri naţionale modernizate, că a făcut această deplasare inclusiv "pentru a le scoate din cap autorităţilor locale «cucul» cu autostrăzile". Traian Băsescu considera că realizarea de autostrăzi "nu-şi are rostul decât la o circulaţie de 40.000 de autovehicule zilnic, nicidecum la 6.000", câte era atunci circulaţia înregistrată în zonă.
În februarie 2005, din poziţia de şef al statului, Traian Băsescu se pronunţa împotriva construcţiei Autostrăzii Transilvania, spunând că ineficienţa proiectului este "arhicunoscută" şi că acest proiect ar aduce daune conservării zonelor cu localităţi săseşti, putând astfel să distrugă chiar o parte din istoria habitatului românesc. Tot atunci, Băsescu susţinea că realizarea Autostrăzii Braşov-Oradea-Borş este o eroare, întrucât acest traseu nu se află pe un culoar european important.