"Cererea în creştere de manageri experimentaţi şi o mobilitate ridicată a talentelor pe piaţa globală determină ca salariile pentru manageri din România să crească şi apreciem ca acest lucru se va întâmpla în viitorul apropiat. Creşterile salariale raportate pentru manageri au fost de aproximativ 12 % în 2008 şi îşi mentin acelaşi trend scendent în 2009", a declarat Alina Popescu, Reward Information Services Manager Hay Group România.
La rândul său directorul general Hay Group România, Harry Meintassis, consideră că nevoia de specialişti şi beneficiile pe care le primesc directorii au avut un rol important în evoluţia salariilor manageriale.
"Managerii se bucură de pachete din ce în ce mai sofisticate de beneficii, cum ar fi bonusuri pe termen lung pentru o performanţă susţinută a companiei mai mare de doi ani, planuri de acţiuni, asigurări de viaţă, medicale, planuri de pensii private. Companiile nu se mai limitează de mult în a oferi beneficii ce de acum au devenit o comoditate cum ar fi maşina de serviciu, tehnologie IT şi telefoane mobile de ultimă generaţie. În acest context, România a devenit deja un El Dorado pentru manageri, în special pentru cei din Asia unde veniturile disponibile sunt considerabil mai mici", a explicat Meintassis.
Studiul privind puterea de cumpărare a salariilor managerilor fost realizat în 51 de ţări din lume şi a luat în considerare remuneraţia medie a unui şef de departament sau unitate de business într-o companie mare mulţinatională, taxele legale pentru acest salariu şi costul vieţii. Puterea de cumparare a managerilor în fiecare ţară a fost mai apoi indexată, folosind-o pe cea din SUA ca linie de bază. De asemenea, moneda din fiecare ţară a fost raportată la dolarul american.
La nivel mondial România s-a plasat pe locul opt, după ce anul trecut a ocupat poziţia 22.
Raportul Hay Group arată că managerii din zone cu creşteri economice semnificative precum Orientul Mijlociu, Asia şi Estul Europei au cea mai mare putere de cumpărare. De asemenea, costul vieţii este determinat din ce în ce mai mult de factorii locali, menţinând destul de ridicatevaloriile relative ale salariilor din management.
Astfel, managerii din Qatar au cea mai mare mai mare putere de cumpărare din lume, pe locurile doi şi trei clasându-se cei din Emiratele Arabe şi Aradia Saudită. Locurile patru-şapte sunt atribuite executivilor din Hong Kong, Turcia, Oman şi Kuweit, iar Rusia şi Thailanda se plasează pe locurile nouă şi zece în topul Hay Group.
Clasamentul arată că managerii multinaţionalelor din România au o putere de cumpărare superioară directorilor din Polonia (locul 14), Austria (15), Germania (18), Elveţia (20), Cehia (28), Franţa (33) sau Ungaria (40).
Directorii multinaţionalelor din Statale Unite ale Amercii sunt pe locul 41 în ceea ce priveşte puterea de cumpărare, în timp ce britanicii se clasează abia pe locul 47.
Costul vieţii din Finlanda şi Suedia îi plasează pe directorii din aceste ţări pe ultimele locuri în topul Hay.
Compania internaţională de consultanţă în management Hay Group are 89 de birouri în 47 de ţări şi peste 7.000 de clienţi internaţionali din sectorul privat si public, din toate domeniile de activitate.