Din totalul vânzărilor raportate în intervalul ianuarie-august, 28.138 de unităţi au fost autoturisme, iar restul de 22 de autovehicule au fost Logan VAN (furgonetă).
Astfel, Dacia deţine o cotă de 1,6% din piaţa autoturismelor şi vehiculelor comerciale noi livrate în primele opt luni, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Comparând vânzările din luna august cu cele din luna iulie, se observă că livrările Dacia au crescut cu 25,8%, de la 2.408 autovehicule la 3.030 unităţi, cota de piaţă pe luna august fiind de 2,3%.
Pe de altă parte, în primele opt luni ale anului, vânzările mărcii Renault au avansat cu 3,8%, la 409.301 unităţi (23,6% cotă de piaţă), livrările Citroen au urcat cu 7,3%, la 248.994 unităţi (14,4% cotă de piaţă), iar cele ale Peugeot au avut un avans de 1,7%, la 294.895 autovehicule (17% cotă de piaţă).
Creşteri semnificative ale vânzărilor au înregistrat şi marca italiană Fiat, cu livrări în urcare cu 32%, la 77.374 şi o cotă de piaţă de 4,5%.
Pe locul următor s-a aflat Nissan, constructor ale cărui livrări au crescut cu 24%, la 33.000 de unităţi, respectiv o cotă de 1,9%.
Cele mai mari scăderi au fost înregistrate de mărcile Hyundai, cu un declin de 21,2%, la 14.022 unităţi, şi Mercedes-Benz, cu o scădere de 11,4%, la 51.181 autovehicule.
Cu 230.000 de vehicule comercializate anul trecut, Dacia a înregistrat un avans al vânzărilor la nivel mondial de 17,4% faţă de 2006.
În acelaşi timp, în România au fost vândute anul trecut 102.062 de unităţi, în scădere cu 5,2% faţă de 2006.
Automobile Dacia a lansat pe 3 iunie automobilul în două volume (hatchback) Sandero, iar pe 30 iunie a început comercializarea unei variante restilizate a modelului Logan Sedan.
În 2009, contructorul român va lansa Logan MCV restilizat şi un automobil de tip SUV.
Directorul de Design Industrial al Renault, Patrick le Quement, a declarat, pentru MEDIAFAX, la sfârşitul lunii mai, că platforma Logan (B0) este flexibilă şi poate suporta noi modele, cum ar fi un MPV (vehicul de familie) sau un sedan mai mare decât actualul Logan, însă a refuzat să ofere mai multe detalii despre eventuala lansare a unor astfel de maşini.