Premierul Călin Poopescu Tăriceanu, ministrul Transporturilor Ludovic Orban şi primarul Capitalei Sorin Oprescu s-au deplasat, marţi, la pasajul subteran Băneasa, fiind interesaţi de stadiul lucrărilor de infrastructură.
Premierul a cerut constructorilor urgentarea lucărilor de la pasaj, explicând că "se va întoarce lumea din concediu" şi circulaţia va fi dată peste cap.
"Înebunim toată circulaţia. (...) Am senzaţia că lucrurile se desfăşoară încet, încetişor, pe loc şi deloc", a spus primul-ministru Tăriceanu.
Totodată, Tăriceanu s-a adresat primarului Oprescu, spunându-i: "Dacă omul tău nu va veni zilnic pe şantier, n-o să meargă treaba".
La rândul său, Oprescu i-a declarat că se va aproba prin hotărâre de Consiliu toate măsurile necesare pentru urgentarea finalizării lucrărilor, primarul subliniind faptul că o parte din probleme s-au rezolvat, însă au mai rămas altele.
Pe de altă parte, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a afirmat că, până la sfârşitul săptămânii, va fi finalizat graficul cu toate etapele procedurale care trebuie făcute pentru a grăbi finalizarea lucrării.
Marţi, premierul Călin Popescu Tăriceanu verifică stadiul lucrărilor de fluidizare a traficului la intrarea pe DN1, centura Capitalei, autostrada Bucureşti-Ploieşti şi centura Ploieşti Vest.
După ce anul trecut a inspectat în câteva rânduri lucrările la pasajele rutiere din zona comercială Băneasa, Tăriceanu va urmări şi modul de desfăşurare a lucrărilor la pasajul subteran Băneasa.
Lucrările de extindere la patru benzi a centurii de nord a Capitalei vor costa 253 milioane lei şi vor fi executate pe trei tronsoane, până în 2009, cu fonduri de la bugetul de stat. Centura de nord a Capitalei va face legătura între DN1 Bucureşti-Ploieşti, Autostrada Bucureşti-Piteşti şi Autostrada Soarelui.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România va aloca în acest 605 milioane lei pentru lărgirea la patru benzi a zonei de sud a centurii Bucureştiului, fonduri asigurate de la bugetul de stat. Centura de sud a capitalei se află amplasată între Autostrada Soarelui (km 23+600) şi autostrada Bucureşti Piteşti (km 55+520). Lucrările sunt prevăzute să dureze 32 de luni.
Lucrările pentru lărgirea şoselei de centură din zona vest a municipiului Ploieşti au început în noiembrie 2007. Costurile investiţiei sunt de 30 de milioane de euro, fonduri alocate de Ministerul Transporturilor, iar lucrările vor consta în lărgirea drumului de la două la patru benzi, pe o distanţă de 14 kilometri şi amenajarea a cinci pasaje rutiere, durata estimată a lucrărilor, la momentul începerii acestora, fiind de 23 de luni.
Duminică, Sorin Oprescu s-a deplasat în zona pasajului subteran Băneasa unde, alături de reprezentanţii municipalităţii se încearcă găsirea unor soluţii pentru degajarea traficului în zonă astfel încât lucrările la pasaj să poată fi continuate fără a crea neplăceri persoanelor care tranzitează zona.
Primarul Capitalei a explicat că, deşi lucrarea este efectuată de Ministerul Transporturilor, şi municipalitatea are partea sa de lucrări, adică mutarea canalelor colectoare existente şi găsirea unei soluţii pentru crearea unui canal mai mare.
"Ministerul Transporturilor îşi va continua lucrările, iar Primăria va rezolva partea sa de avize pentru soluţionarea problemelor care privesc municipalitatea, dar trebuie ca cele două instituţii să lucreze concomitent", a spus Oprescu.
Potrivit primarului general, soluţia pentru deblocarea traficului în Capitală este finalizarea cât mai rapidă a lucrărilor, având în vedere că au fost începute lucrări pe foarte multe artere şi nu s-au încheiat încă.
"S-a început în forţă cu foarte multe lucrări care nu au avut finalitate, acesta fiind motivul pentru care există atâtea probleme în trafic", a mai spus Oprescu.