Utilizatorii de telefonie vor beneficia de un registru al abonaţilor companiilor de profil, care va conţine numerele de telefon şi datele de identificare ale acestora, baza de date urmând să fie realizată de un furnizor de serviciu universal desemnat după o licitaţie organizată în acest sens.
Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI) a lansat pentru consultare publică caietul de sarcini pentru desemnarea unui companii care să furnizeze un serviciu de informaţii privind abonaţii şi un registru al abonaţilor, se arată într-un comunicat al instituţiei.
Furnizorul de serviciu universal desemnat în urma licitaţiei va avea obligaţia de a realiza şi administra o bază de date completă, care să includă numerele de telefon şi de fax şi anumite date de identificare ale tuturor abonaţilor serviciilor de telefonie care doresc ca numerele lor de telefon şi de fax să apară în registrul abonaţilor.
Baza de date va fi pusă la dispoziţia utilizatorilor finali, inclusiv a utilizatorilor de telefoane publice cu plată, indiferent de tipul reţelei şi de tehnologia utilizată, în maxim 250 de zile calendaristice de la data comunicării deciziei de desemnare şi va fi actualizată lunar de către furnizorul de serviciu universal.
Registrul abonaţilor va fi disponibil on line, accesul la acesta fiind gratuit pentru toţi utilizatorii.
Serviciul de informaţii privind abonaţii va fi disponibil prin intermediul unui număr naţional scurt de forma 118(xyz), pe care furnizorii care doresc să participe la licitaţie au obligaţia de a îl obţine în prealabil de la ANRCTI, apelurile către acest număr fiind tarifate pe apel.
ANRCTI propune, în caietul de sarcini, ca tariful de interconectare maxim pentru terminarea apelurilor la serviciul de informaţii privind abonaţii specificat de către solicitant în propunerea tehnică să nu depăşească 0,23 euro pentru un apel.
Propunerile tehnice depuse de furnizorii interesaţi să participe la licitaţie vor fi analizate în funcţie de mai multe criterii, precum tariful pentru serviciul de interconectare pentru terminarea apelurilor la serviciul de informaţii privind abonaţii, experienţa anterioară în punerea la dispoziţia utilizatorilor finali a serviciilor de informaţii privind abonaţii şi a registrului abonaţilor, furnizarea de servicii suplimentare şi a unui registru al abonaţilor în forma tipărită, timpul maxim de răspuns al operatorului serviciului de informaţii privind abonaţii pentru apelurile recepţionate şi numărul de accesări simultane posibile pentru registrul abonaţilor disponibil on line.