Campionatul European de fotbal din Austria şi Elveţia, care s-a disputat în perioada 7-29 iunie, a generat un profit net de 250 de milioane de euro, la o cifră de afaceri de 1,3 miliarde de euro, a anunţat, marţi, la Zurich, Uniunea Europeană de Fotbal (UEFA), informează AFP.
Preşedintele societăţii Euro-2008 SA, elveţianul Marin Kallen, a făcut, la fix o lună de la ultimul meci, Spania - Germania, scor 1-0, bilanţul turneului final organizat în această vară de către cele două ţări. "Obiectivul nostru a fost să organizăm cel mai bun turneu final din istorie, iar acesta a fost atins", a spus Kallen
Profitul, care este cu 27 de milioane mai mare decât cel de la ediţia precedentă, cea din Portugalia, va fi reinvestit în totalitate până în 2012 în competiţiile feminine pentru juniori, precum şi în programe de pregătire a antrenorilor şi arbitrilor, a menţionat Kallen.
Pe lângă cele 250 de milioane de euro, UEFA va suplimenta cu încă 450 de milioane de euro bugetul necesar dezvoltării proiectului Hat Trick în cele 53 de state afiliate.
Începând cu ediţia din 1992, ce a fost găzduită de Suedia, cifra de afaceri a tot crescut: 41 milioane de euro (Suedia - 1992), 147 de milioane de euro (Anglia - 1996), 230 de milioane de euro (Belgia şi Olanda - 2000) şi 852 de milioane de euro (Portugalia - 2004).
Cifrele de afaceri provin din vânzarea drepturilor TV (60 la sută), drepturi comerciale (21 la sută), programe de ospitalitate (12 la sută) şi din vânzarea biletelor (7 la sută).
Cea mai mare sumă cheltuită a fost destinată organizării turneului (600 de milioane de euro).
Kallen a dezvăluit că programul organizatorilor, care au decis ca fiecare posesor al unui bilet de intrare la meci să aibă dreptul de a se deplasa cu tramvaiul, metroul, autobuzul sau trenul a avut un efect pozitiv. Kallen a menţionat că mijloacele de transport în comun au transportat cu 4,4 milioane de călători mai mult, asta datorită în special suplimentării cu 8.700 de trenuri aduse în serviciu.
Suporterii prezenţi la turneul final au petrecut, în medie, 3,6 zile în Austria şi 3,4 zile în Elveţia şi au cheltuit, 1.326 de euro, respectiv 983 de euro.
Site-ul oficial al Euro 2008 a înregistrat mai mult de 62 de milioane de vizitatori, proveniţi din mai mult de 200 de ţări. În total site-ul oficial a fost accesat de 1,3 miliarde de ori, de două ori mai mult faţă de Euro 2004.
Organizatorii austrieci şi elveţieni au stabilit un standard foarte înalt din perspectiva lui Euro 2012, ce ar trebui să fie organizat de Polonia şi Ucraina. Un verdict decisiv în privinţa organizării turneului final din Polonia şi Ucraina va fi dat la finalul lunii septembrie, la Bordeaux, unde va fi organizat Comitetul Executiv al UEFA.