Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 15 iul 2008 - Anul XIII, nr. 164 (3845)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Cartel Alfa cere înăsprirea condiţiilor pentru obţinerea permisului auto

Marţi, 15 Iulie 2008 (17:32:11)

Cartel Alfa cere elaborarea şi aprobarea normelor metodologice privind atestarea profesorilor de legislaţie rutieră, a instructorilor de conducere auto, a programei de învăţământ, considerând că permisul se obţine prea uşor, iar numărul accidentelor produse de începători estet în creştere.

  Cartel Alfa şi Sindicatul Naţional al Instructorilor Auto din România (SNIAR) se arată îngrijorate de statistica accidentelor produse de şoferi începători, cu mai puţin de un an experienţă, prezentată de Direcţia Poliţiei Rutiere pe primele şase luni ale anului.

În 2007, şoferii începători au provocat 499 de accidente grave, în care 189 de persoane şi-au pierdut viaţa, în prima jumătate a anului în curs, aceştia au comis deja 425 de accidente soldate cu 137 de morţi.

În opinia preşedintelui SNIAR, Cornel Lipa, această situaţie desebit de gravă este determinată de mai mulţi factori, printre care întârzierea elaborării, promovării şi emiterii Ordinului comun al Ministrului Transporturilor, Ministrului Internelor şi Reformei Administrative şi Ministrului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului pentru aprobarea normelor metodologice.

Aceste norme se referă la atestarea şi examinarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor de conducere auto, programa de învăţământ a şcolilor de conducatori auto care organizează şi desfăşoară cursuri pentru obţinerea permisului de conducere şi metodologia de organizare şi desfăşurare a cursurilor în vederea obţinerii permisului de conducere, reglementare esenţială în acest domeniu, demersuri începute în urmă cu un an şi jumătate, a precizat Lipa, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă.

În opinia sindicaliştilor, ministerele responsabile în emiterea Ordinului comun nu se implică.

Sindicaliştii consideră necesar ridicarea nivelului profesional al instructorilor auto, prin organizarea de cursuri de informare asupra noilor reglementări în domeniu şi a schimbului de experienţă şi înăsprirea condiţiilor de autorizare a viitorilor instructori auto.

Lipa a precizat că deprecierea actului de instruire practică este cauzată de lipsa unui preţ minim de referinţă impus prin norme metodologice, atât timp cât există un plan de învăţământ care trebuie respectat, norme care stabilesc consumul de combustibil, întreţinerea şi amortizarea automobilului folosit în timpul procesului de instruire, retribuirea instructorului şi toate cheltuielile legate de amenajarea spaţiului, unde se desfăşoară orele de legislaţie rutieră şi măsurile de prim ajutor, cunoaşterea autovehiculului.

Sindicaliştii spun că trebuie să se stabililească, printr-un act normativ, cine sunt cei care au dreptul să profeseze în cadrul şcolilor de conducători de autovehicule sau cine poate deveni instructor auto autorizat şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească.

Modificarea Ordinului ministerial care se referă la examinarea candidaţilor la obţinerea permisului de conducere, este o altă solicitare a SNIAR.

Sindicaliştii cer şi introducerea în şcoli a studiului regulilor rutiere ca obiect de învăţământ, pentru a crea în timp un mod de gândire corespunzator (efecte ale nerespectării regulilor de circulaţie, consumului de droguri şi de alcool, supraevaluarea deprinderilor practice în conducerea autovehiculului).

Cartel Alfa şi Sindicatul Naţional al Instructorilor Auto din România au trimis mai multe adrese şi la MIRA şi la MT prin care au solicitat aceste lucruri, dar nu au primit niciun răspuns. În aceste adrese, ei cer ridicarea nivelului de pregătire profesională a formatorilor viitorilor conducători de vehicule, în concordanţă cu practica europeană în domeniu.

Mărirea duratei de pregătire pentru dobândirea atestatului de instructor auto (durata cursurilor la ora actuală în România pentru persoanele care doresc sa devină instructori este de trei săptămâni, spre deosebire de Germania - şase luni partea teoretică şi patru luni partea practică, Marea Britanie - 12 luni, Norvegia - doi ani), este o altă solicitare a sindicaliştilor.

Între condiţiile minime de autorizare, ar trebui să fie introdusă, obligatoriu, cea de posesor al permisului de conducere categoriile A, BE, CE, DE, în opinia SNIAR.

Pregătirea candidaţilor în vederea obţinerii permisului de conducere trebuie să fie făcută în şcoli de şoferi sau cu instructori auto autorizaţi şi înregistraţi la Oficiul Registrului Comerţului şi la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

Instructorii auto ar trebuie să nu poată deveni autorizaţi (independenţi), dacă nu au cel puţin cinci ani vechime ca angajat permanent cu norma întreagă şi carte de muncă al unei şcoli de şoferi.

Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Rutiera Română, trebuie să facă public, pe site-ul instituţiei, şcolile autorizate şi numărul de angajaţi, instructori autorizaţi şi toţi profesorii şi instructorii auto atestaţi, cu atestate valabile.

Instituirea unui serviciu permanent a Ministerului Transporturilor pentru verificarea tuturor şcolilor autorizate din România care practică contracte de colaborare cu instructori auto atestaţi care nu au autovehicule agreate RAR, le deţin în proprietate şi nu în proprietatea şcolilor, nu au nici un control asupra dosarelor pe care le eliberează şi nici o evidenţă financiară, fără a mai pune în discuţie plata taxelor către stat, etc.

"Solicităm verificarea şi identificarea funcţionarilor publici cu statut special şi a funcţionarilor care au atribuţii de atestare, autorizare, examinare şi control în acest sistem şi care desfăşoară activitatea de profesor de legislaţie rutieră şi instructor auto, în mod ilegal", a precizat, marţi, liderul sindical.

Respectarea cu stricteţe a efectuării orelor de practică de conducere pentru toate categoriile şi reducerea numărului de ore la categoriile C, CE, D, DE, dar introducerea discului tahograf pentru siguranţa că orele vor fi efectuate, este o altă cerere sindicală.

În timpul examinării la proba practică, instructorul ar trebui să aibă responsabilitatea dublei comenzi a autovehiculului, examinatorul ocupându-se exclusiv de examinarea candidatului. "În acest fel, examinatorul nu mai poate ajunge în situaţia de la articolului 107 din OUG 195/2002 când, în cazul unui accident poate avea permisul suspendat şi deci şi atestatul de examinator, fără a mai pune în discuţie săvârşirea unui accident rutier având ca rezultat vătămarea corporală gravă sau chiar moartea unui participant la trafic în timpul examinării la proba practică", a afirmat Lipa.

Această reglementare ar rezolva suspiciunile, dubiile, obiectivitatea, transparenţa la proba de traseu, aşa cum s-a rezolvat şi la proba scrisă prin renunţarea la tradiţionalele chestionare scrise, prin test pe calculator (întrebările sunt alese aleatoriu).

Din cauza faptului că cei admişi la sală reprezintă aproximativ 30 la sută, programările la primul examen, cât şi perioada dintre ele este de aproximativ trei luni.

"Propunem o mărire a taxei de examinare progresivă până la 100 de lei pentru a putea susţine mărirea numărului de examinatori, logistici de examinare, în concordanţă cu cerinţele candidaţilor privitor la periodicitatea examenelor. De asemenea, propunem ca, odată promovată proba de legislaţie, acest rezultat să rămână valabil şi în cazul repetării probei de traseu, pentru un interval egal cu valabilitatea şcolii", a precizat Cornel Lipa.

Acordarea licenţelor şcolilor de şoferi şi a instructorilor auto autorizaţi trebuie să se facă pe baza unui studiu de piaţă realizat la nivelul prefecturilor, cu consultarea SNIAR la nivelul fiecărui judeţ, cât şi a municipiului Bucureşti.

Examinarea şi acordarea progresivă a categoriilor şi subcategoriilor, eliberarea autorizaţiei instructorului autorizat conform Ordinului MT 982/2007 art. 4, completare a Ordinului MTTC 1856/2006, sunt alte solicitări ale sindicaliştilor.

SNIAR mai cere modificarea Anexei 2 din Ordinul Ministerului de Interne 1497/2006, publicat anterior HG 56/2007 şi a Ordinului 982/2007, din comisia de examinare a instructorilor auto să facă parte şi un membru SNIAR, sindicat cu reprezentare naţională.

SNIAR solicită sprijinul Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din cadrul MIRA şi a ARR din cadrul MT, pentru ca normele metodologice să fie aplicate corect şi pentru îmbunătăţirea activităţii de pregătire teoretică şi practică, pentru combaterea evaziuni fiscale.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cartel Alfa cere înăsprirea condiţiilor pentru obţinerea permisului auto .
 Vizualizări articol: 451 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.0 din 3 voturi
Cartel Alfa cere înăsprirea condiţiilor pentru obţinerea permisului auto3.053

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei