Peste 50 la sută din adolescenţii români şi bulgari cu vârsta de 15 ani nu sunt capabili să citească şi să înţeleagă un text, potrivit unui raport al Comisiei Europene, citat de publicaţia electronică EUObserver.
România şi Bulgaria pe ultimul loc în clasamentul realizat de Comisia Europeană, cu un procentaj de 50 la sută din totalul adolescenţilor în vârstă de 15 ani cu performanţe slabe în a citi şi înţelege un text, urmate de Grecia cu 27,7 la sută, Italia 26,4 la sută şi Spania 25,7 la sută.
Pe primul loc se află Finlanda, cu un total de 4,8 la sută, urmată de Irlanda, cu 12,1 la sută şi Estonia, cu 13,6 la sută. "Este o problemă reală (...) Capacitatea de a citi este o competenţă-cheie pentru învăţarea continuă", a declarat comisarul european pentru Educaţie, Jan Figel.
Comisia Europeană a analizat performanţa statelor membre în cinci domenii: capacitatea de a citi, absolvirea gimnaziului, abandonul şcolar, participarea adulţilor în procesul de învăţare continuă şi numărul absolvenţilor la matematică, ştiinţe şi tehnologie.
Bruxellesul a somat guvernele naţionale să îmbunătăţească cifrele înregistrate. Comisarul Figel a subliniat că "educaţia ajută în mod clar la atingerea obiectivului de angajare".