Consumatorii vor fi informaţi şi asistaţi gratuit în probleme legate de achiziţionarea unui produs sau serviciu ori asupra modului de rezolvare a eventualelor plângeri prin centre de consultanţă şi informare, constituite ca birouri în structura asociaţiilor de consumatori.
Centrele de consultanţă vor fi înfiinţate prin hotărâre a adunării generale a asociaţiei de consumatori interesate, conform unei hotărâri aprobate, miercuri, de Guvern.
"Prin activităţile specifice, centrele de consultanţă vor contribui la informarea şi educarea consumatorului, astfel încât acesta să facă o alegere în deplină cunoştinţă de cauză", se arată într-un comunicat al Executivului.
Cheltuielile privind înfiinţarea şi funcţionarea centrelor de consultanţă şi informare ale consumatorilor vor fi acoperite de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor va aproba sau modifica, prin ordin, criteriile de evaluare şi selectare a centrelor de consultanţă care vor primi sume de la bugetul de stat.