Vehiculul de teren de tip Sport Utility Vehicle (SUV) pe care Dacia îl va lansa la sfârşitul anului viitor va fi disponibil atât cu tracţiune pe roţile din faţă, precum şi cu tracţiune 4x4, iar modelul urmează să fie vândut şi sub marca Renault, aşa cum s-a întâmplat cu Logan.
"Noul model va urma aceeaşi cutumă ca toate modelele din programul Logan. Acestea, în funcţie de piaţă, sunt comercializate atât sub marca Dacia, cât şi sub brand Renault. SUV-ul va fi o maşină frumoasă, cu care cred că vom da lovitura în segment", a declarat, vineri, agenţiei MEDIAFAX, directorul de Design Industrial al Renault, Patrick le Quement.
Anunţul privind contrucţia unui automobil de tip SUV de către Dacia a fost făcut în luna februarie a acestui an de către directorul comercial al mărcilor Dacia, Renault şi Nissan în România, Jacques Daniel, la evenimentul de lansare a modelului Dacia Logan Pick-Up.
Oficialul constructorului francez a spus atunci că Dacia SUV, primul vehicul de teren din istoria constructorului român, va fi construit pe platforma Logan (B0), dar nu a precizat dacă modelul va avea tracţiune pe toate patru roţile sau doar pe cele din faţă.
Potrivit declaraţiilor de atunci ale oficialilor Dacia, SUV-ul fabricat la Mioveni are ca obiectiv principal atragerea clienţilor de la concurenţa sud-correană, care oferă cele mai ieftine SUV-uri de pe piaţă.
"Avantajul SUV-ului marca Dacia va fi preţul, care va fi mai mic cu câteva mii de euro faţă de concurenţă", declarau agenţiei MEDIAFAX, în luna februarie, reprezentanţii Dacia.
În clasa SUV-urilor compacte concurează Kia Sportage, Hyundai Tucson, fabricate în Coreea de Sud, precum şi BMW X3 şi Volkswagen Tiguan. Primele două au preţuri începând de la aproximativ 18.000 de euro şi pot depăşi uşor 27.000 de euro, cu TVA inclus.
Dacia va lansa pe 3 iunie automobilul în două volume (hatchback) Sandero, iar ulterior va începe comercializarea unei variante restilizate a modelului Logan Sedan. În 2009, contructorul român va lansa Logan MCV restilizat şi SUV-ul.
Cu 230.000 de vehicule comercializate anul trecut, Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor la nivel mondial cu 17,4% faţă de 2006.
În acelaşi timp, în România au fost vândute 102.062 de unităţi, în scădere cu 5,2% faţă de 2006.
Dacia a raportat pentru 2007 un profit net de 442,34 milioane lei (132,54 milioane euro), în urcare cu 17,2% faţă de exerciţiul financiar anterior, la o cifră de afaceri de 6,93 miliarde lei (2,07 miliarde euro), mai mare cu 24,8%.