Campania electorală pentru alegerile locale din 1 iunie se încheie sâmbătă, 31 mai, la ora 7.00, continuarea propagandei electorale după acest termen constituind contravenţie, sancţionată cu amendă cuprinsă între 1.400 lei şi 2.000 de lei.
Conform unor modificări aduse Legii 67/2004 privind alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, prin Ordonanţa de urgenţă 20/2008, continuarea campaniei electorale presupune lansarea, afişarea sau distribuirea materialelor electorale de orice tip, precum şi sfătuirea alegătorilor, în ziua votării, la sediul secţiilor de votare, dar şi până la o distanţă de 500 de metri/ să voteze sau să nu voteze anumite partide politice, alianţe sau candidaţi independenţi.
Cuantumul amenzii pentru această contravenţie a fost dublat faţă de ultimele alegeri, fiind adoptată în acest sens Ordonanţa de urgenţă 32/2004, care modifică Legea privind alegerile locale.
Conform aceleiaşi legi, campania electorală în audio-vizual a fost interzisă cu 48 de ore înainte de ziua votarii.
Astfel, în intervalul care a mai rămas până la alegeri, în mass-media audiovizuală nu vor putea fi prezentate sondaje de opinie sau difuzate spoturi de publicitate electorală, nu vor putea fi invitaţi sau prezentaţi candidaţi în programe şi nu vor putea fi făcute comentarii privind campania electorală.
Legea 67/2004 interzice ca în ziua votării să fie prezentate, înainte de închiderea votării, sondajele de opinie realizate la ieşirea de la urne.
Nerespectarea acestor dispoziţii privind presa audiovizuală atrage aplicarea sancţiunilor prevăzute de Legea audiovizualului 504/2002.
Legea stabileşte că astfel de fapte se constată de către Consiliul Naţional al Audiovizualului care se poate autosesiza sau poate fi sesizat de către cei interesaţi, CNA fiind organismul care aplică şi sancţiunile.
De asemenea, aşa cum menţionează actul normativ, campania electorală la nivel naţional pentru al doilea tur de scrutin va începe de la data comunicării oficiale a rezultatelor din primul tur de scrutin, cu excepţia campaniei electorale efectuate prin serviciile publice de radiodifuziune şi de televiziune.
Astfel, în termen de 24 de ore de la totalizarea voturilor la nivel naţional, serviciile publice de radiodifuziune şi de televiziune vor repartiza noi timpi de antenă pentru partidele politice care au candidaţi în al doilea tur de scrutin, în mod proporţional cu numărul de candidaţi, precum şi pentru candidaţii independenţi.