România dispune de fondurile necesare pentru dezvoltarea infrastructurii, dar termenele de derulare a proiectelor nu sunt respectate, a declarat joi secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Septimiu Buzaşu.
"În România nu suntem într-o situaţie normală, avem deficit de infrastructură, iar drumurile existente nu sunt la standardele tehnice şi suntem în criză de timp. În România nimic nu se face la termen, asta e problema noastră. Recunosc că nu reuşim să ţinem ritmul cu ceea ce s-ar dori", a spus Buzaşu la o întâlnire a transportatorilor din România.
El a adăugat că în 2015 România ar trebui să aibă 2.000 de kilometri de autostradă, faţă de 250 kilometri în prezent.
"Aşa ar trebui să fie", a precizat Buzaşu.
Printre problemele României se numără, potrivit reprezentantului MT, incapacitatea de a cheltui fondurile disponibile şi lipsa personalului care să gestioneze aceşti bani.
"Nu putem cheltui atâţia bani câţi avem din cauza deficitului bugetar, pentru că sursele de finanţare nu sunt o problemă. Nu avem destui oameni care să gestioneze aceşti bani, dar condiţiile sunt totuşi îndeplinite", a spus Buzaşu.
Potrivit secretarului de stat, primul tronson din autostrada Bechtel va fi probabil recepţionat în 2008 şi în acelaşi timp va continua procesul de concesiuni şi vor fi accesate fonduri europene pentru proiecte.
"Suntem obligaţi să grăbim lucrurile", a mai spus Buzaşu.
Prezent la acelaşi eveniment, şeful corporate procurement al Petrom, Duane Runciman, a afirmat că transportatorii români vor trebui să îşi diversificate activităţile şi să se adapteze la cerinţele pieţei şi la proiectele de infrastructură pe care România le va avea în anii viitori.