Circulaţia trenurilor de călători spre Constanţa se va desfăşura, de miercuri, pe traseul normal, Bucureşti Nord–Bucureşti Băneasa– Pantelimon–Pasărea–Constanţa, timpul de călătorie spre litoral reducându-se cu aproximativ 30 de minute, după finalizarea lucrărilor pe primul tronson din traseu.
"Lucrările de reabilitare pe relaţia Bucureşti Nord - Băneasa demarate în 2006, cu termen de finalizare 2008, au impus ca circulaţia feroviară să se desfăşoare pe ruta ocolitoare Bucureşti Nord–Chitila–Mogoşoaia–Voluntari –Pasărea–Fundulea–Constanţa", informează CFR, într-un comunicat de marţi.
Trenurile spre litoral vor reveni pe traseul normal pentru că lucrările pe primul tronson, Bucureşti Nord - Mogoşoaia, au fost finalizate. Pe relaţia Fundulea - Constanţa se desfăşoară însă în continuare lucrările de reabilitare, traficul feroviar fiind permis doar pe un singur fir de circulaţie, potrivit CFR.
Astfel, primul tren care va circula pe ruta directă spre Constanţa este R 687, care pleacă din staţia Bucureşti Nord miercuri, la ora 7.51 (în loc de 7.12). Trenurile 1681 şi 1682 vor circula în continuare cu plecare din gara Bucureşti Obor.
De asemenea, începând din 26 mai, va circula pe această relaţie şi o pereche de trenuri accelerate ale operatorului privat Regiotrans care va face legătura între Braşov şi Constanţa, via Bucureşti.
În ceea ce priveşte circulaţia rutieră, barierele automate aflate între staţiile CF Bucureşti Băneasa–Pantelimon (zonele Tunari, Petricani, Ştefăneşti) sunt deja puse în funcţie.
Începând din 16 iunie 2008, se vor introduce trenurile suplimentare de sezon pe relaţia Constanţa–Mangalia, ale căror noi orarii vor fi afişate în staţii şi agenţiile de voiaj.