Aproape 95.000 de români au cumpărat pachete turistice pentru perioada sărbătorilor de Paşte şi 1 Mai, în staţiuni din ţară sau din străinătate, valoarea totală a cheltuielilor ridicând-se la aproximativ 18,2 milioane de euro, potrivit datelor Federaţiei Patronatului din Turismul Românesc (FPTR).
Astfel, 76.500 de turişti au ales sejururile în destinaţii interne, de aproape patru ori mai mulţi decât cei care au optat pentru un Paşte şi un 1 Mai în alte ţări.
Valoarea totală a pachetelor din staţiunile locale se ridică la 39,5 milioane lei (11 milioane euro), în timp ce preţul mini-vacanţelor în străinătate va totaliza 7,26 milioane euro.
"În turismul intern, cele mai solicitate staţiuni au fost cele de pe Valea Prahovei, unde gradul de ocupare a ajuns la 90%, dar şi în celelalte staţiuni montane cererea a fost mare, ocupându-se 70-80% din capacitatea totală de cazare", se arată într-un comunicat al FPTR transmis joi MEDIAFAX.
Aproximativ 20.000 de români au cumpărat sejururi la munte în perioada Paştelui, în timp ce agroturismul a fost solicitat de circa 18.000 de turişti, locurile din zonele cu tradiţie fiind ocupate integral.
Pe litoral, vor fi prezenţi în această perioadă peste18.000 de turişti români, în timp ce în restaurantele din Bucureşti şi din marile oraşe vor lua masa de Paşte aproximativ 10.000 de persoane.
"Faţă de anul trecut se constată o creştere de aproximativ 15% a numărului de turişti din perioada sărbătorilor de Paşti şi 1 Mai, fără a pune la socoteală şi turiştii individuali care nu au apelat la turismul organizat sau vor pleca la rude. Numărul acestora nu poate fi estimat", apreciază FPTR.
Preţul mediu al unui sejur se ridică la 600 de lei în staţiunile montane, 700 de lei în zona rurală, 500 de lei în Deltă, 400 de lei pe litoral, în timp ce tariful pentru masa festivă este, în medie, de 120 de lei.
În ceea ce priveşte ofertele externe, în acest an au apărut pe piaţa românească noi destinaţii, precum insulele greceşti Thassos şi Zakinthos, dar şi Portugalia, pe care reprezentanţii industriei turistice o consideră destinaţia anului 2008.
În Grecia, preţul mediu al unui sejur de 5-7 zile este de 100-400 de euro, în Bulgaria, de 125 de euro, în Turcia, de 450 de euro, iar în Israel media ajunge la 800 de euro.
Unele destinaţii, cum ar fi insulele greceşti, Cipru, Malta, Egipt şi circuitele europene, deşi mai scumpe, au o rată de creştere a cererii mai mare decât media. Alte destinaţii înregistrează însă scăderi, în această categorie intrând Bulgaria şi Italia.
Numărul turiştilor care pleacă din ţară în această perioadă se va majora cu circa 20%.