DAE anunţă că şeful de cabinet al comisarului european pentru taxe a confirmat, marţi, retragerea de pe agenda colegiului CE a propunerii de sesizare a Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene, în cazul taxei de primă înmatriculare, urmare a adoptării de către Guvern a OUG de modificare a taxei.
"Departamentul pentru Afaceri Europene al Guvernului României aduce la cunostinţa opiniei publice că în cursul zilei de marţi, 22 aprilie 2008, şeful de cabinet al lui Laszlo Kovacs, comisar pentru taxare şi uniune vamală, a confirmat retragerea de pe agenda colegiului Comisiei Europene a propunerii de decizie pentru sesizarea Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJCE) în cazul taxei de primă înmatriculare a autovehiculelor. Această retragere se datorează adoptării de către Guvernul României a actului normativ de modificare a taxei", se arată într-un comunicat al Departamentului pentru Afaceri Europene (DAE) remis, miercuri, agenţiei MEDIAFAX.
DAE menţionează că, în prezent, procedura deschisă de către Comisia Europeană cu privire la România în legătură cu acest aspect este suspendată.
"Procedura va fi închisă definitiv după adoptarea normelor metodologice de aplicare a ordonanţei de urgenţă adoptate de către Guvern şi după ce Parlamentul României va aproba prin lege ordonanţa de urgenţă într-o formă care să nu altereze compatibilitatea acesteia cu dispoziţiile art. 90 din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene", se mai arată în comunicat.
Guvernul a transmis, marţi, Comisiei Europene textul ordonanţei de urgenţă care introduce taxa de poluare auto, în forma aprobată la începutul acestei săptămâni, inclusiv anexele care stabilesc noua formulă de calcul a taxei.
Guvernul a aprobat, luni, ordonanţa de urgenţă prin care este introdusă taxa de poluare auto, calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon şi de noxe, aceasta urmând să înlocuiască, la 1 iulie 2008, taxa de primă înmatriculare aflată în vigoare.
După noua grilă, taxa creşte pentru maşinile noi vândute în România, în timp ce valorile scad la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămânând totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import.
Statul va restitui diferenţa de taxă auto rezultată din suma plătită potrivit reglementărilor din Codul Fiscal şi noua taxă de poluare auto.
La finalul şedinţei de luni a Guvernului, ministrul Mediului, Attila Korodi, a declarat că a fost luată în considerare posibilitatea ca sumele colectate din taxa de poluare auto, care va alimenta Fondul de Mediu, să fie folosite şi pentru înnoirea parcului auto al transportului public, dar a arătat că Regulamentul Comisiei Europene nu permite crearea unor scheme de ajutor de stat pentru schimbarea mijloacelor de transport.
"Am cerut Guvernului şi primului-ministru să ne permită totuşi să începem discuţii cu oficialii Comisiei, pentru a vedea dacă există vreo posibilitate prin care chiar acea idee foarte bună, de a începe să ajutăm autorităţile publice locale să schimbe parcul de transport în comun, să poată fie dusă la îndeplinire", a spus Korodi.