Ministerul Transporturilor a respins propunerea patronatelor din domeniul transporturilor rutiere de eliminare a rovinietei, arătând că taxa este singura sursă de venit a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), a anunţat, marţi, instituţia.
Oficialii Ministerului Transporturilor au propus transportatorilor rutieri mai multe soluţii pentru rezolvarea unora din solicitările patronatelor din domeniu, însă nu au fost de acord cu renunţarea la rovinietă, se arată în comunicatul instituţiei.
"Având în vedere necesitatea menţinerii şi obţinerii de surse de finanţare pentru lucrările de infrastructură rutieră, nu putem fi de acord cu renunţarea la o sursă financiară sigură (rovinieta - nr.r), fără a analiza şi fundamenta o altă opţiune. În acest moment, Ministerul Transporturilor consideră că reprezentanţii CNR (Consiliul Naţional Rutier - n.r.) nu au o propunere viabilă pentru a lua în calcul orice modificare a structurii bugetului de stat şi a surselor de constituire a acestuia", se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Septimiu Buzaşu a avut, luni, o întâlnire cu reprezentanţii asociaţiilor şi patronatelor din domeniul transporturilor rutiere, în care a propus mai multe soluţii pentru rezolvarea revendicărilor CNR, printre care înfiinţarea organismului unic de control în trafic, eliminarea autorizaţiilor speciale de transport pentru mărfurile divizibile, numirea în cadrul Consiliului Drumurilor a cinci reprezentanţi ai transportatorilor rutieri şi amenajarea parcărilor la standarde europene.
"Cu toate acestea, nu s-a putut încheia un protocol în vederea finalizării soluţiilor agreate de ambele părţi, din cauza insistenţelor reprezentanţilor CNR privind eliminarea rovinietei, poziţie la care Ministerul Transporturilor nu se poate ralia, rovinieta fiind în acest moment singura sursă de venit a CNADNR pentru plăţile de disponibilitate", se mai arată în comunicat.
Transportatorii rutieri au participat, în 14 aprilie, la marşuri de protest pe şoselele de centură din Bucureşti şi alte 18 oraşe din ţară, cerând, printre altele, taxe mai mici, carburanţi mai ieftini şi drumuri mai bune.
Principala revendicare a CNR este însă eliminarea rovinietei, solicitare neacceptată de reprezentanţii Ministerului Transporturilor.