Ministrul Transporturilor Ludovic Orban susţine că una dintre problemele mari privind realizarea infrastructurii rutiere o constituie "tipul de companii care lucrează în România", deoarece companiile româneşti nu au experienţă iar unele companii străine au devenit "un soi de samsari ai contracte".
Prezent sâmbătă la Sinaia la un seminar pe tema infrastructurii de transport din România, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a afirmat că una dintre problemele "mari" legate de realizarea infrastructurii rutiere în România o reprezintă, "pe de o parte, tipul de companii care lucrează în România şi, pe de altă parte, o gravă criză de mână de lucru în construcţii", transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Există câteva tipuri de companii care lucrează în România. Există companiile româneşti, care nu au experienţă foarte mare în ceea ce priveşte construcţia de autostrăzi. Pe de altă parte, există companii străine care au o carte de vizită impresionantă, numai că au trimis în România un director, poate şi vreun inginer, n-au niciun utilaj, angajează oameni aşa cum îi angajează şi devin un soi de samsari ai contractelor, adică nu au capacitatea de a derula ei ca investitori proprii contractele şi subcontractează", a mai declarat ministrul Transporturilor.
Ludovic Orban a adăugat că sistemul de subcontractare prezintă mai multe probleme, una dintre acestea fiind faptul că nu întotdeauna pe piaţa românească se găsesc cele mai bune firme care să subcontracteze.
Ministrul Transporturilor a precizat că au fost numeroase cazuri în care zeci de companii româneşti subcontractoare au falimentat în momentul în care autorităţile au reziliat contractele cu unele companii străine.
"Nu vreau să dau exemple, ca să nu fiu dat în judecată ulterior, dar am reziliat foarte multe contracte cu firme străine, iar în cursul procesului de reziliere am avut contracte în care au fost falimentate zeci de firme româneşti care au lucrat în subantrepriză şi care nu şi-au încasat banii pe lucrările efectuate, bani pe care trebuia să-i primească de la antreprenorul general", a spus Ludovic Orban.
El a susţinut că există firme "prestigioase" care vin în România şi "de fapt nu au capacitatea să implementeze proiectele pe care le au".
Orban a ţinut să precizeze că afirmaţiile sale nu reprezintă "o plângere sau o lamentare, ci o descriere a situaţiei".
Ministrul Transporturilor a mai spus că sunt şi firme străine şi firme româneşti care "şi-au demonstrat capacitatea şi seriozitatea de a derula aceste contracte".
Orban a mai spus că o soluţie ar fi crearea unor consorţii între companiile româneşti şi cele străine, "pentru că e preferabil să fie consorţii realizate decât să se facă contracte de subantrepriză".