Companiile care administrează motoare de căutare pe Internet nu ar trebui să păstreze datele personale mai mult de şase luni, în virtutea legislaţiei pentru protecţia informaţiilor private, atrage atenţia Agenţia Comisiei Europene pentru protecţia datelor, relatează publicaţia online EUObserver.
"Companiile care administrează motoarele de căutare trebuie să şteargă datele personale care nu mai servesc scopului pentru care au fost colectate", se arată într-un raport al Agenţiei.
"Pentru păstrarea unor astfel de informaţii trebuie cerut acordul utilizatorului", continuă raportul.
În prezent, companiile care furnizează servicii de căutare pe Internet, cum ar fi Google şi Yahoo, păstrează datele private până la 18 luni. Este vorba de informaţii despre orice căutare făcută pe Internet, precum adresa calculatorului, aşa-numita "adresă IP".
Datele de acest fel permit localizarea cu precizie a utilizatorului serviciilor de căutare.
Compania Google susţine că astfel de date contribuie la îmbunătăţirea procesului de căutare şi la prevenirea fraudelor.
"Credem că recomandările privind păstrarea datelor trebuie să ţină cont de îmbunătăţirea calităţii serviciilor şi de securitatea sistemului", declară Peter Fleischer, consilier juridic la Google.