PC a depus, miercuri, la Senat, o propunere legislativă care interzice primarilor, altor demnitari şi rudelor de gradul al IV-lea să facă afaceri cu bani publici, a anunţat senatorul Marius Marinescu, arătând că această iniţiativă a fost inspirată de afacerile primarului general Adriean Videanu.
Marius Marinescu a spus, miercuri, într-o conferinţă de presă, că parlamentarii PC încearcă, prin această iniţiativă legislativă, să stopeze hoţiile, arătând că Adriean Videanu a făcut, prin firma Titan Mar, afaceri cu Primăria Capitalei. Potrivit lui Marinescu, Adriean Videanu a dat o interpretare eronată raportului Curţii de Conturi şi s-a străduit să demonstreze că, prin afacerile pe care le-a făcut firma sa Titan Mar, el nu a profitat mult, ci puţin.
"Adriean Videanu trebuie să-şi ceară scuze bucureştenilor pentru că a profitat de pe urma lor, deoarece firma Titan Mar este unul dintre furnizorii bordurilor din Capitală. În Bucureşti nici morţii nu scapă de borduri. Mergeţi să vedeţi cimitirul Reînvierea", a adăugat Marius Marinescu.
Iniţiativa legislativă este semnată de senatorii Marius Marinescu şi Sabin Cutaş şi de deputaţii Valad Hogea şi Dragoş Dumitriu, care solicită dezbaterea ei în procedură de urgenţă.
Proiectul modifică legea 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei.
Primarul Capitalei, Adriean Videanu, a respins, marţi, acuzaţiile referitoare la utilizarea surselor bugetare la lucrările de asfaltare şi înlocuire a bordurilor, subliniind că acceptă scuze de la toţi politicenii, mai puţin de la Cozmin Guşă şi Marius Marinescu, pe care îi va da în judecată.
Videanu a prezentat, într-o conferinţă de presă, concluziile raportului Curţii de Conturi cu privire la lucrările de asfaltare şi de înlocuire a bordurilor din Capitală, care consemnează anumite nereguli, despre care edilul afirmă că au fost corectate deja.
Edilul şef al Capitalei a arătat că valoarea totală a lucrărilor la cele 110 străzi reabilitate în perioada 2005-2007 a fost de 956.175.000 de lei din care 180.608.000 de lei au fost cele realizate în anul 2005, 347.442.000 de lei valoarea lucrărilor din 2006 şi 428.155.000 de lei a celor realizate anul trecut.
Cheltuielile pentru înlocuirea bordurilor, în care intră atât costul materialelor, cât şi cel al manoperei, reprezintă 41.049.000 lei, adică 4,3 la sută din valoarea totală a lucrărilor, a precizat Videanu.
El a adăugat că principalii furnizori de borduri montate de către firmele constructoare cu care Administraţia Străzilor a încheiat contracte pentru lucrări de reabilitare a străzilor au fost SC Prefabricate Vest, cu contracte în valoare de 6.128.000 de lei, SC Semmelrock - cu 6.015.000 lei, SC Arcominco - 935.000 lei, SC Marmovest - cu 932.000 de lei şi Titan Mar, societatea sa.
Primarul a confirmat că pe lista furnizorilor de borduri se află şi firma sa Titan Mar, precizând însă că aceasta a livrat doar 1,62 la sută din bordurile folosite în Capitală.
Primarul general a menţionat că, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, executanţii care au câştigat contractele de lucrări publice nu sunt obligaţi să declare furnizorii de materiale. El a arătat însă că a cerut "în mod expres" declararea acestor furnizori de materiale.
Totodată, Videanu a precizat că instituţia publică verificată, în speţă Administraţia Străzilor, nu a derulat relaţii contractuale cu firmele furnizoare de borduri.
Potrivit lui Adriean Videanu, în urma controlului efectuat de Curtea de Conturi a rezultat faptul că în anul 2007 au fost constatate fapte care au fost comise cu încălcarea prevederilor legale şi care au generat prejudicii în valoare de 617.911 de lei, reprezentând 1,3 la sută din valoarea integrală a lucrărilor. Videanu a precizat că aceste prejudicii au fost rezolvate în timpul controlului.
Primarul general a explicat că aceste fapte care au determinat prejudiciul au fost posibile datorită inexistenţei cărţilor tehnice pentru străzile introduse în procesul de reabilitare, precum şi a unor cărţi incomplete.
"Străzile reabilitate după 1995 au avut cărţi tehnice incomplete, pentru că administrarea acestor străzi a fost în subordinea mai multor unităţi administrative, ele trecând de la sectoare la Administraţia Străzilor şi apoi la Primăria Capitalei, creându-se astfel disfuncţionalităţi în completarea cărţilor tehnice", a declarat Videanu.
Potrivit raportului Curţii de Conturi, la prejudiciile de 617.911 lei se adaugă şi prejudiciile constate la controlul efectuat pentru execuţia bugetară a anului 2006, în valoare de 195.221 de lei şi care a au fost cauzate tot de cantităţi de lucrări decontate suplimentar faţă de execuţia lor în mod real.
Raportul Curţii de Conturi pecizează că şi aceste prejudicii au fost recuperate total în timpul controlului.
Videanu a menţionat că erorilor au fost din partea consultanţilor de proiecte, în acest sens efilul şef menţinând că a cerut Administraţiei Străzilor ca aceştia să "aibă o bilă neagră" şi de acum încolo să nu mai participe la licitaţii.