Premierul Călin Popescu Tăriceanu le-a spus miniştrilor, la începutul şedinţei Guvernului de luni, că taxa pentru poluare are, pe lângă aspectele referitoare la protecţia mediului, şi considerente economico-sociale, fiind important să nu "ne sabotăm propriile eforturi de dezvoltare".
"Avem interesul să nu ne sabotăm propriile eforturi de dezvoltare economică şi de creştere economică susţinută, în care sectorul construcţiei de autovehicule devine unul dintre cele mai importante. Avem interes să ne păstrăm locurile de muncă şi să creştem numărul acestora, nu prin transformarea României într-un cimitir de maşini vechi aduse din Europa Occidentală să punem în pericol locurile de muncă din economia românească", le-a spus Tăriceanu miniştrilor prezenţi.
Şeful Executivului a mai subliniat faptul că toţi banii proveniţi din această taxă vor fi utilizaţi exclusiv pentru protecţia mediului.
"Este important să se înţeleagă că acest efort pe care contribuabilii îl vor face va fi destinat pentru limitarea poluării şi pentru conservarea şi protecţia mediului", a spus premierul.
Tăriceanu a amintit că România are obligaţia ca stat membru UE de a respecta angajamentele de limitare a emisiilor de CO2.
Guvernul a discutat în şedinţa de luni, în primă lectură, textul actului normativ care reglementează taxa de poluare pentru autovehicule.
Comisia Europeană a acceptat principiile ultimei formule de calcul a taxei auto propusă de Guvern, în care emisiile CO2 sunt luate în considerare la taxarea maşinilor Euro 4 şi Euro 3, iar pentru autovehicule noi, cu o durată lungă de folosire, sunt calculaţi coeficienţi mai mari decât pentru maşinile vechi, criteriul principal de calcul fiind însă emisiile poluante, iar taxele fiind reduse comparativ cu propunerea avansată în luna ianuarie.