Noi negocieri între patronatul şi sindicatul de la Dacia Automobile Piteşti au avut loc, vineri, eşuând şi de această dată, astfel că greva generală declanşată de angajaţii uzinei cu cinci zile în urmă continuă, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit liderului sindicatului de la Dacia, Nicolae Pavelescu, cea de-a treia rundă de negocieri din această săptămână a durat două ore, iar oferta administraţiei a fost respinsă, sindicaliştii considerând că aceasta nu este realistă, "în conformitate cu productivitatea muncii foarte bună, înregistrată în uzină". "Oferta de astăzi e ofertă de ieri şi de alaltăieri. În conţinut nu se schimbă nimic, se schimbă doar forma în care este ea prezentată şi doar atât. Noi vrem 550 de lei, iar administraţia ne oferă mult mai puţin. În aceste condiţii, greva generală continuă", a declarat Pavelescu. Administraţia SC Dacia Automobile a anunţat că vineri în jurul prânzului, într-o conferinţă de presă, va face cunoscute în detaliu motivele care au stat la baza plângerii în instanţă împotriva sindicatului.
Aproximativ nouă mii de angajaţi ai Dacia Piteşti şi sindicalişti de la BNS au participat, joi, la un miting de protest la Mioveni.
Angajaţii uzinei Dacia Renault din Piteşti au intrat în grevă generală pe termen nelimitat, luni dimineaţă, începând cu ora 7.00, după ce au eşuat negocierile purtate de sindicat cu patronatul fabricii privind majorările salariale.
Angajaţii cer o majorare salarială de 550 de lei, în timp ce administraţia a oferit o creştere de 12 la sută a salariului mediu brut.
Directorul de comunicare al SC Automobile SA Piteşti, Liviu Ion, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că s-a propus şi o alternativă la soluţia lucrului în tură continuă, respectiv constituirea unei a patra echipe care să lucreze 12 ore sâmbăta şi 12 ore duminica, fiind vorba despre oameni nou angajaţi.
Cele mai importante revendicări ale sindicaliştilor de la Dacia vizează majorarea de salariu cu 350 de lei începând cu 1 ianuarie 2008 şi cu 200 de lei începând cu 1 iunie 2008, participarea la profit cu o cotă de 5-10% din câştigul net al societăţii, mărirea primelor de Paşte şi de Crăciun şi a primei de vacanţă, majorarea primei pentru Ziua constructorului de maşini, acordată în luna septembrie, cu o valoare de 200 de lei, acordarea unor facilităţi pentru salariaţii care achiziţionează maşini sau piese Renault, în sensul unei reduceri de 15% la facturare.
Sindicaliştii mai solicită ca numărul contractelor de muncă pe perioadă determinată să nu depăşească 15% din numărul total de contracte, precum şi acordarea de sporuri pentru condiţii grele, zgomot şi unde magnetice, pentru Departamentul Caroserie şi Departamentul Presaj.
Administraţia Dacia Piteşti a contestat în instanţă legalitatea grevei generale, depunând în acest sens o plângere la Tribunalul Agreş.
Administraţia reclamă, în primul rând, faptul că sindicatul nu a parcurs toate cele patru capitole de negociere înainte de declanşarea grevei generale. De asemenea, administraţia contestă listele sindicatului privind numărul participanţilor la grevă, susţinând că luni, în primul schimb s-au aflat în grevă generală doar 49 la sută dintre angajaţi (3.025 de persoane), în timp ce 3.169 de salariaţi nu au participat la protest.
Miercuri, Tribunalul Argeş a amânat pentru 2 aprilie judecarea solicitării administraţiei Dacia Piteşti de a declara ilegală greva muncitorilor, liderii sindicali invocând lipsa unui avocat. Viceliderul sindical Ion Iordache a cerut instanţei amânarea judecării cauzei pentru ca sindicatul să-şi poată angaja un avocat şi pentru a putea studia temeinic plângerea administraţiei.
Ultima grevă generală la Dacia Piteşti, unde lucrează 13.000 de persoane, a avut loc în anul 2002 şi s-a desfăşurat pe parcursul a trei zile.